  • Data: 2011-05-05 16:56:59
    Temat: Re: "Inne zdarzenia lsowe" - definicja
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 May 2011 14:43:49 +0200, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Dlaczego nie moglo by byc zdefiniowane w jakimś worku ustaw
    >definiujących kredyty hipoteczne? Pytam bo nie wiem czy taka definisja
    >istnieje, ale samo istnienie wydaje mi się sensowne.

    Nie jest to zdefiniowane, bo zakres ryzyk, na jakie narażony jest przedmiot
    kredytowania jest bardzo szeroki i nie wszędzie jest potrzebna taka sama
    ochrona.

    Np. bank w Szwajcarii może wymagać ubezpieczenia od ognia, powodzi i lawin - po
    co ubezpieczenie od lawin komuś kto mieszka na nizinach?

    Używa się właśnie określenia "od ognia i innych zdarzeń losowych" ze względu na
    długość nazwy i tyle.

    Nieformalnie przyjęty standard to tzw. FLEXA insurance: fire, lightning,
    explosion, aircraft.

    Jednak teraz dodaje się do tego jeszcze inne ryzyka, jak np. powódź, huragan.

    Podstawowe ubezpieczane ryzyka to:
    - pożar,
    - uderzenie pioruna
    - upadek statku powietrznego
    - uderzenie pojazdu lądowego
    - huragan, deszcz nawalny, grad
    - powódź.

    Inne to mogą być np.:
    - trzesięnie ziemi
    - lawina
    - zapadanie lub osuwanie się ziemi
    - zalanie
    - ciężar śniegu lub lodu
    - dym
    - fala uderzeniowa
    - pękanie rur
    - upadek drzew lub masztów.

    A to, jakie ryzyka są ubezpieczane w danym produkcie, to znajdziesz w OWU.

    Skoro chodzi o ubezpieczenie przed zniszczeniem lub uszkodzeniem przedmiotu
    kredytowania, to w twoim interesie jest mieć jak najszerszy zakres. Przecież
    zniszczenie przez przyczynę, która nie była objęta ubezpieczeniem spowoduje, że
    zapłacisz za to z własnej kieszeni.

    Przy okazji - zwróć uwagę szczególnie na definicje "deszczu nawalnego",
    "wichury" i "huraganu", bo zdarza się, że kryteria są na tyle wyśrubowane, że
    mało prawdopodobne jest ich wystąpienie w Polsce.

    >Czekaj, to znaczy że mogę sobie założyć firmę ubezpieczeniową gdzie
    >zdefiniuję że w przypadku utraty domu bank dostanie dwa kilo cukru jako
    >rekompensatę i następnie się tam ubezpieczyć? Jakoś trudno mi daś wiarę
    >że nie ma znaczenia jakie sa warunki a tylko liczy się nazwa.

    Mieszasz formę wypłaty odszkodowania z zakresem ubezpieczenia. Jedno ma się
    nijak do drugiego.

    --
    Sławomir Szyszło