  • Data: 2009-06-07 20:18:09
    Temat: Re: Inteligo - dlaczego powolutku umiera
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Nawara pisze:

    > No ok - ale o co chodzi? :)
    >
    > Nadal mając 0,00 PLN można mieć konto za darmo, gdyż opłaty miesięczne
    > pobierane są jedynie z rachunków klientów aktywnych. Klient ze średnim
    > miesięcznym saldem = 0 PLN nie jest klientem aktywnym w rozumieniu TOiP.

    Uzupełniając - "dla nowootwartych" nie oznacza "dla otwartych od dnia
    zmiany TOiP" (tzn. nie ma tutaj sytuacji, że są dwie TOiP w zależności
    od daty otwarcia rachunku), tylko po prostu - dla "świeżego" konta. A
    powód jest prosty - nie da się pobrać opłaty miesięcznej za pierwszy
    okres miesięczny dla nowego konta, gdyż ta opłata pobierana jest z góry
    za kolejny okres miesięczny na podstawie średniego salda z poprzedniego
    okresu miesięcznego. Ergo - pierwszy okres miesięczny dla
    nowootwieranych kont jest siłą rzeczy za darmo (bo jak policzyć średnie
    saldo z nieistniejącego rachunku? :-). Ewentualna opłata może zostać
    pobrana dopiero za drugi okres miesięczny, na podstawie średniego salda
    z pierwszego okresu miesięcznego.