    From: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Date: Tue, 22 Jun 2010 10:36:16 +0000 (UTC)
    <hvnepk$bou$1@inews.gazeta.pl> <hvngmv$j7l$1@inews.gazeta.pl>
    <4c1f67e0$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c1f6c98$0$2590$65785112@news.neostrada.pl>
    <hvnqgc$757$1@news.net.icm.edu.pl>
    <m...@4...com>
    <hvnu37$dtk$1@news.net.icm.edu.pl>
    <n...@4...com>
    <hvpf9a$imo$1@news.net.icm.edu.pl> <hvpo9n$go9$1@inews.gazeta.pl>
    <hvppe7$ksj$1@inews.gazeta.pl> <hvptnq$7bb$1@inews.gazeta.pl>
    <hvq13a$jp7$1@inews.gazeta.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Nienawidzisz demokracji mimo, że żyjesz w niej od 20 lat, jak sądzę całkiem
    > wygodnie.
    > Powtarzam swoje pytanie, na które mi kiedyś nie odpowiedziałeś: ile
    > miesięcy/lat żyłeś w warunkach dyktatury i monarchii?
    > Ponieważ nie żyłeś ani jednej godziny to skąd wiesz, że jest to lepszy
    system
    > niż ten w którym żyjemy?

    cyt.:
    "Harold Laski utrzymywał, że socjalizm to logiczny skutek, kolejny poziom
    ewolucji demokracji. ... Nie wolno odrzucać teorii Laskiego, ponieważ
    - o czym pisał Bertrand Russell - zawiść to niezwykle istotny czynnik
    napędowy demokracji, socjalizm zaś obiecuje całkowitą równość ... także
    ekonomiczną i społeczną. ... Wielu ludzi jest szczęśliwych tylko wówczas,
    gdy mają świadomość, iż nikt nie jest od nich w czymkolwiek lepszy, nikt
    nie stoi ponad nimi, nikt nie ma więcej."
    k.c.

    Zasadniczo w krajach demokratycznych do władzy nieustannie dochodzą
    nieudacznicy, dla których zadłużanie państwa ( czyli okradanie przyszłych
    pokoleń ) to jedyny sposób na rządzenie. Ocena "nieudacznicy" nie do końca
    jest prawdziwa. Najwięcej bowiem jest wśród nich zwykłych cwaniaków,
    którzy sposobu na życie szukają w żerowaniu na publicznych pieniądzach,
    a dobrobyt obywateli mają w dupie. Procederu zadłużania państwa nie da
    się zahamować. Przekupowanie i nieuczciwe uwodzenie elektoratu to fundament
    praktyk socjotechnicznych w demokracji. Realia niestety są takie, że wybory
    w zasadzie niczego nie zmieniają, bo ludzie są w większości źli i głupi ...
    co dobitnie pokazuje wyselekcjonowana demokratycznym wyrokiem grupa
    szkodników. Mamy od lat te same mordy przy korycie i system wyborczy
    gwarantujący im "trwanie na pozycjach", a ludzi rozgarniętych stawiający
    przed dylematem: głosować na mniejsze zło, czy stracić głos. Owo
    mniejsze zło to nic innego, jak odłożenie agonii w czasie. Zresztą tak
    naprawdę każdy wyborca inaczej ocenia, co jest tym "mniejszym złem".
    IMHO demokracja ma wbudowany mechanizm samozniszczenia, który uruchomi się
    zapewne pod wpływem czynników demograficznych i ekonomicznych, bo przecież
    demokracja prowadzi do socjalizmu, a socjalizm składa się z 4 cyklicznych
    kryzysów ( wiosna, lato, jesień, zima ). Mam wrażenie, że niebawem
    demokracje wejdą w okres schyłkowy ( dekadencji :-) ).

    > Jeśli monarchia jest tak dobrym systemem to dlaczego nie funkcjonuje w
    żadnym
    > rozwiniętym i cywilizowanym kraju na świecie i dlaczego ma tak znikome
    > poparcie wśród obywateli?

    Bo ludzie są w większości źli i durni.

    > Na jakiej podstawie wysuwasz tak naiwne wnioski, że gdyby Polska była pod
    > rządami monarchii to rządzący władca byłby tak łaskawy, żeby wprowadzić
    > maksymalnie niskie podatki i pełną wolność gospodarczą?

    W monarchii nie ma na to gwarancji, ale jest szansa. W demokracji jest
    pewność, że podatki będą wysokie i wolności ekonomicznej nie będzie.
    Pozytywnym przykładem systemu jednowładztwa w XX wieku jest dyktatura
    A.Pinocheta, który pod wpływem liberałów ze szkoły chicagowskiej
    wprowadził Chile na ścieżkę stabilnego wzrostu gospodarczego.

    pozdr.
    sys29

    PS
    Odnośnie zadłużenia państwa, to przypomniało mi się spostrzeżenie, którego
    dokonał kiedyś Pan Michalkiewicz. Otóż zwyczajny złodziej okrada zwykle
    ofiarę, która jest, fizycznie istnieje. Natomiast kradzież dokonywana przez
    polityków to "czysta magia". Ofiarami są przyszłe pokolenia, czyli ludzie,
    których nie ma (!), którzy jeszcze się nie narodzili. David Copperfield
    by takiego numeru nie wymyślił.