    From: sorden <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Date: Wed, 23 Jun 2010 03:25:43 +0200
    <q...@4...com>
    <hvqpun$od4$1@news.net.icm.edu.pl>
    <q...@4...com>

    Maciej Bojko wrote:

    > A czy ja polemizuję z tą tezą? Ale jest to przejadanie sensu stricto.
    > A temu jesteś przeciwny. I jednocześnie popierasz.

    Podalem w prostych punktach co uwazam za sluszne a co nie. Z Zusu nie
    wyjdziesz z dnia na dzien, bo musisz splacic ludzi z ktorymi podpisales
    umowy. Ja jestem za dotrzymywaniem umow.
    Oczywiscie mozna zamknac drzwi i wywiesic kartke - wieke emerytalny 95 lat.
    Tak wlasnie robia kolejne socjalistyczne kraje dzis.
    Z przejadaniem mamy do czynienia dotychczas. JKM zas proponuje sensowna
    droga wyjscia z tego blednego kola. W ramach prawa i rozsadku.

    > Czy ty mnie w ogóle do tej dyskusji potrzebujesz, czy sam sobie
    > wymyślasz moje poglądy, a potem z nimi polemizujesz?

    Odnosze sie do poruszonych sugestii. Twoich sugestii.

    > Aha. OK. Teraz chwytam. Ogromną lukę, która powstanie w budżecie
    > ZUS-u, chcesz zatkać zwiększonym bezrobociem. Nie powiem, że ma sens,
    > ale przynajmniej spójne.

    Pracujacy urzednik jest gorszy od bezrobotnego bo trzeba mu placic wiecej
    niz wynosi zasilek. Jesli ta armie ludzi przeniesiesz do sektora gdzie
    zaczna wytwarzac PKB to bedzie to zysk czy strata ?

    > A na końcu niewidzialnej ręki rynku mamy krach systemu bankowego
    > w USA. I plan Paulsona.

    No tu potrzebujesz odrobic lekcje. Poczytaj o polityce FED. Poczytaj o
    amerykanskim "prawie do kredytu hipotecznego dla kazdego". Ktos tam ucial
    obie lape wolnemu rynkowi. Kolejne "banki" to nie efekt wolnej reki rynku,
    ale dzialan rzadow i bankow centralnych.

    > Wiem, że powtórzysz. Tyle że to, co powtarzasz, to dogmat, a nie
    > dowód.

    Ponizej podalem przyklad, z polskiego zycia wziety, ktory potwierdza ow
    "dogmat". Takich przykladow mozna mnozyc znacznie wiecej. Ciekawe ile
    znalazlbys przykladow przeczacych owemu "dogmatowi". Poki co, nie widze
    zadnego.

    I w tym momencie jak dla mnie EOT.

    --
    in