  • Data: 2011-10-11 10:53:16
    Temat: Re: Ja wam Panowie gratuluje tego Palikota ....
    Od: " XXL" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak to pisałem, to nie był absurd, jest dopiero teraz
    ----

    To był kompletny absurd i wtedy jak to pisałeś i oczywiście teraz.

    Dla porządku przypomnę: PIS zdołał wygrać wybory parlamentarne tylko raz w
    2005r. kiedy na finiszu kampanii wyborczej, wyraźnie przegrywając w sondażach,
    wbił nóż w plecy potencjalnemu koalicjantowi PO głosząc sensację o dziadku z
    Wehrmachtu i strasząc społeczeństwo wizją pustej lodówki.
    Część wyborców, tych nie umiejących myśleć samodzielnie, przestraszyła się i
    zagłosowała za szkodliwą utopią braci Kaczyńskich nazwaną budową IV RP.

    Zwycięski wówczas PIS utworzył na siłę koalicję z Samoobroną i LPR przy silnym
    poparciu prezydenta L.Kaczyńskiego i o.Rydzyka.
    Koalicja ta nie była jednak w stanie rządzić sensownie Polską mimo szczytu
    światowej koniunktury gospodarczej jaki wtedy panował.

    Zamiast sensownymi reformami związanymi z reformą finansów publicznych (było
    to wtedy możliwe bo PKB rósł w tempie 6-7% rocznie) wprowadzono powszechne
    tzw. becikowe, obniżono składkę rentową, całkowicie zahamowano prywatyzację i
    przygotowywano obniżkę podatków.
    Czyli mocno ograniczono wpływy do budżetu państwa nie robiąc żadnych cięć w
    wydatkach.
    Zamiast przemyślanymi reformami rządząca PIS-owska wierchuszka zajmowała się
    bzdurami typu walka z niezależnym sądownictwem, tropienie tzw. układu,
    aresztowanie i przeszukanie szafy płk. Lesiaka i wydanie wojny tzw. oligarchom.

    O jakiej zdolności koalicyjnej PIS koledzy fantazjują ???