eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak anulować umowę na OC auta obowiązującą od 22.maja 2010?Re: Jak anulować umowę na OC auta obowiązującą od 22.maja 2010?
  • Data: 2010-05-13 19:55:44
    Temat: Re: Jak anulować umowę na OC auta obowiązującą od 22.maja 2010?
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Maj, 21:50, konsultant <k...@g...pl> wrote:
    > Czy i w jaki sposób mogę anulować i domagać się zwrotu pieniędzy za
    > umowę OC podpisaną dzisiaj a obowiązującą od 22.maja 2010? Umowę
    > podpisał tata u tradycyjnego pośrednika, a w internecie mam 140zł taniej
    > w Liberty Direct..

    Art. 26. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    zawiera się na okres 12 miesięcy[...].

    Art. 33. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    ulega rozwiązaniu:
    1) z upływem okresu, na który została zawarta;
    2) z chwilą wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;
    3) z dniem odstąpienia od umowy w przypadku określonym w art. 29 ust.
    3;
    4) w przypadkach określonych w art. 31 ust. 1 i 4; /zbycie pojazdu/
    5) z chwilą udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania
    pojazdu mechanicznego w okolicznościach niepowodujących zmiany
    posiadacza, z uwzględnieniem art. 79 ust. 1 pkt 5 ustawy - Prawo o
    ruchu drogowym;
    6) z upływem 3 miesięcy od dnia ogłoszenia upadłości zakładu
    ubezpieczeń, z uwzględnieniem art. 474 i art. 476 ustawy z dnia 28
    lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. Nr 60, poz.
    535).

    W skrócie - prawnie tak naprawdę rozwiązanie takiej umowy jest
    niemożliwe z powodu tego, że znalazłeś ubezpieczenie taniej. Jeśli
    ochrona jeszcze się nie zaczęła to TU może Ci pójść na rękę i umowę
    rozwiązać, ale nie musi.