-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
Newsgroups: pl.biznes.banki
References: <c...@g...com>
<58261b96$0$5141$65785112@news.neostrada.pl> <o058tg$uv8$1@dont-email.me>
<58263f0a$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
<o05ick$1mb$1@dont-email.me> <58265058$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5826ce33$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<58275dd7$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5827a6af$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<58281fbb$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
<58284782$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
<58285633$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<58285c07$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<582860eb$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
<582879bb$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<58288165$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<5828aa22$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
<5828c37b$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<5828cf13$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 13 Nov 2016 23:17:53 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5828cf13$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 80
Message-ID: <5828e692$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.43.220.168
X-Trace: 1479075474 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 178.43.220.168:61839
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:627342
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-11-13 o 21:37, z pisze:
> W dniu 2016-11-13 o 20:48, cef pisze:
>> Zagalopowałeś się gdzie indziej.
>> Dla Ciebie to co robili klienci Lidla jest zgodne z regulaminem
>> (bo nie da się udowodnić, że jest inaczej) i tu jest pies pogrzebany.
>> Bo ja i kilka innych osób tutaj zwraca uwagę, że to nie jest
>> wykorzystanie kruczka
>> czy haczyka w regulaminie, tylko ordynarne oszustwo.
>
> Zgodzę się z Tobą jeśli przyznasz że notoryczne zaniżanie cen na półce
> sklepowej będziesz traktował tak samo.
>
> Zgodzisz się na równe traktowanie ordynarnego oszustwa?
Przyznaję i zgadzam się, choć już bardzo dawno mi się to nie zdarzyło.
Nie robię jakichś wielkich zakupów w marketach, wchodzę bez koszyka i
więcej jak kilka rzeczy, które dam radę utrzymać w rękach nie mam na
paragonie, więc ceny sprawdzam na bieżąco.
>> I nijak nie da się tego porównać do sytuacji, gdzie klient bankowy
>> otwiera konto,
>> zgrania wisienkę i zamyka rachunek po wypelnieniu wymogów promocji.
>> Nie ma tu miejsca na stwierdzenie, że klient okrada bank z zysku (jak
>> piszesz obok),
>
> Klient banku nie zrobił tego na co liczył bank tylko perfidnie zrobił
> coś odwrotnego. Literalnie jest w zgodzie z prawem ale moralnie naciąga
> bank na kasę. Tak czy nie?
Nie, bo nie łamie żadnych zasad regulaminu.
>> bo wszystko odbywa się zgodnie z regulaminem i bank skalkulował swoją
>> promocję w taki a nie inny sposób i widocznie zarabia wystarczająco na
>> tych, którzy zostaną na dłużej. Nikt tu nie oszukuje, ani nie ma miejsca
>> złamanie regulaminu,
>> choć bank przecież liczy na to, że klient kupi coś kartą i bank zrobi na
>> prowizjach albo klient zagapi się i nie zrobi wymaganego obrotu kartą i
>> wlepią mu opłatę kilka złotych itp ale to jest w regulaminie.
>
> Gdzie tu widzisz różnicę? Jeśli Lidl zdawał sobie sprawę z regulaminu to
> ewidentnie źle oszacował ilość klientów którym będzie się chciało
> zwracać pudełka.
Gdyby towar zwracali tylko Ci, którym zwrot się należał, to nie było by
problemu.
W przypadku rachunku, jeśłi nie ma warunków utrzymania, to mozesz zamknać
i niczego nie naruszasz. Z reguły nie ma tak, że dają coś całkiem za free.
Zawsze jest jakieś ale, jakiś okres, jakaś opłata, mniejsze odsetki - co
jak co, ale bank, to już na pewno lepiej umie liczyć niż sklep, no może
z wyjątkiem Citka
> Bank też może źle oszacować straty nowej durnej promocji.
> Będzie lamentował, protestował i powoływał się na uczciwość czy potulnie
> poniesie koszty promocji?
Nie słyszałem, żeby lamentował. Za to słyszę czasem o zmianach,
albo skonkretyzowaniu regulaminów, ale o szczegóły to nie do mnie.
Ene-cośtam jest w tym ekspertem :-)
>> Myślę, że mógłby, ale bez robienia kalkulacji wie, że to bezsensowne.
>> Ale szopkę mogliby zrobić: ja chętnie bym posłuchał jak klient Lidla
>> będzie tłumaczył się, że jogurt go obrzydzał okrutnie i omal nie
>> wyrzygał już w trakcie konsumpcji i jedynie myśl o tym zwrocie kasy go
>> zmusiła do zjedzenia do końca i jak prawnicy będą się obrzucać
>> oskarżeniami czy to spowodowało większe starty w sklepie czy większy
>> stres u klienta. W sumie zabawne.
>
> Zawsze może powiedzieć że za ciężko mu było odnosić pełne pudełka więc
> opróżnił do kibla.
No i to jest ta dyskretna różnica, której organizator promocji nie
oszacował.
> Obawiam się że taka szopka mogłaby tylko ośmieszyć sklep.
> Oczywiście kwestia dobrego prawnika :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 14.11.16 00:00 Budzik
- 14.11.16 00:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.11.16 00:33 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.11.16 03:56 witek
- 14.11.16 04:03 witek
- 14.11.16 07:31 z
- 14.11.16 07:37 z
- 14.11.16 07:28 z
- 14.11.16 08:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.11.16 08:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.11.16 08:42 lolekanabolek
- 14.11.16 09:17 Piotr Gałka
- 14.11.16 09:28 Piotr Gałka
- 14.11.16 09:37 Piotr Gałka
- 14.11.16 10:39 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem