eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak dorobić? Wisienki w Lidl.Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <c...@g...com>
    <58261b96$0$5141$65785112@news.neostrada.pl> <o058tg$uv8$1@dont-email.me>
    <58263f0a$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <o05ick$1mb$1@dont-email.me> <58265058$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5826ce33$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <58275dd7$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5827a6af$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <58281fbb$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <58284782$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    <58285633$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <58285c07$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <582860eb$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <582879bb$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <58288165$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <5828aa22$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <5828c37b$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <5828cf13$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 13 Nov 2016 23:17:53 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5828cf13$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 80
    Message-ID: <5828e692$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.43.220.168
    X-Trace: 1479075474 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 178.43.220.168:61839
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:627342
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-11-13 o 21:37, z pisze:
    > W dniu 2016-11-13 o 20:48, cef pisze:
    >> Zagalopowałeś się gdzie indziej.
    >> Dla Ciebie to co robili klienci Lidla jest zgodne z regulaminem
    >> (bo nie da się udowodnić, że jest inaczej) i tu jest pies pogrzebany.
    >> Bo ja i kilka innych osób tutaj zwraca uwagę, że to nie jest
    >> wykorzystanie kruczka
    >> czy haczyka w regulaminie, tylko ordynarne oszustwo.
    >
    > Zgodzę się z Tobą jeśli przyznasz że notoryczne zaniżanie cen na półce
    > sklepowej będziesz traktował tak samo.
    >
    > Zgodzisz się na równe traktowanie ordynarnego oszustwa?

    Przyznaję i zgadzam się, choć już bardzo dawno mi się to nie zdarzyło.
    Nie robię jakichś wielkich zakupów w marketach, wchodzę bez koszyka i
    więcej jak kilka rzeczy, które dam radę utrzymać w rękach nie mam na
    paragonie, więc ceny sprawdzam na bieżąco.



    >> I nijak nie da się tego porównać do sytuacji, gdzie klient bankowy
    >> otwiera konto,
    >> zgrania wisienkę i zamyka rachunek po wypelnieniu wymogów promocji.
    >> Nie ma tu miejsca na stwierdzenie, że klient okrada bank z zysku (jak
    >> piszesz obok),
    >
    > Klient banku nie zrobił tego na co liczył bank tylko perfidnie zrobił
    > coś odwrotnego. Literalnie jest w zgodzie z prawem ale moralnie naciąga
    > bank na kasę. Tak czy nie?

    Nie, bo nie łamie żadnych zasad regulaminu.

    >> bo wszystko odbywa się zgodnie z regulaminem i bank skalkulował swoją
    >> promocję w taki a nie inny sposób i widocznie zarabia wystarczająco na
    >> tych, którzy zostaną na dłużej. Nikt tu nie oszukuje, ani nie ma miejsca
    >> złamanie regulaminu,
    >> choć bank przecież liczy na to, że klient kupi coś kartą i bank zrobi na
    >> prowizjach albo klient zagapi się i nie zrobi wymaganego obrotu kartą i
    >> wlepią mu opłatę kilka złotych itp ale to jest w regulaminie.
    >
    > Gdzie tu widzisz różnicę? Jeśli Lidl zdawał sobie sprawę z regulaminu to
    > ewidentnie źle oszacował ilość klientów którym będzie się chciało
    > zwracać pudełka.

    Gdyby towar zwracali tylko Ci, którym zwrot się należał, to nie było by
    problemu.
    W przypadku rachunku, jeśłi nie ma warunków utrzymania, to mozesz zamknać
    i niczego nie naruszasz. Z reguły nie ma tak, że dają coś całkiem za free.
    Zawsze jest jakieś ale, jakiś okres, jakaś opłata, mniejsze odsetki - co
    jak co, ale bank, to już na pewno lepiej umie liczyć niż sklep, no może
    z wyjątkiem Citka


    > Bank też może źle oszacować straty nowej durnej promocji.
    > Będzie lamentował, protestował i powoływał się na uczciwość czy potulnie
    > poniesie koszty promocji?

    Nie słyszałem, żeby lamentował. Za to słyszę czasem o zmianach,
    albo skonkretyzowaniu regulaminów, ale o szczegóły to nie do mnie.
    Ene-cośtam jest w tym ekspertem :-)


    >> Myślę, że mógłby, ale bez robienia kalkulacji wie, że to bezsensowne.
    >> Ale szopkę mogliby zrobić: ja chętnie bym posłuchał jak klient Lidla
    >> będzie tłumaczył się, że jogurt go obrzydzał okrutnie i omal nie
    >> wyrzygał już w trakcie konsumpcji i jedynie myśl o tym zwrocie kasy go
    >> zmusiła do zjedzenia do końca i jak prawnicy będą się obrzucać
    >> oskarżeniami czy to spowodowało większe starty w sklepie czy większy
    >> stres u klienta. W sumie zabawne.
    >
    > Zawsze może powiedzieć że za ciężko mu było odnosić pełne pudełka więc
    > opróżnił do kibla.

    No i to jest ta dyskretna różnica, której organizator promocji nie
    oszacował.

    > Obawiam się że taka szopka mogłaby tylko ośmieszyć sklep.
    > Oczywiście kwestia dobrego prawnika :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1