  • Data: 2007-01-19 10:09:03
    Temat: Re: Jak nie płacić podatku przy konwersji jednostek?
    Od: RobertS <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nadal nie rozumiesz albo nie chcesz rozumieć
    > Więc opiszę przykłądowy csenariusz jeszcze raz ze szczegółami.

    Rozumiem Cie doskonale, dobrze, ze podales na przykladzie liczbowym.

    > 1. Kupujesz jednostki funduszu akcji za 1000 zł. Ich wartość spada do 900
    > zł. W tym momencie robisz konwersję do fundudzu stabilnego wzrostu.
    > Wartośc jednostek rośnie do 1100 zł. Sprzedajesz. Płacisz 38 zł belkowego
    > od 200 zł zysku.

    zgadzam sie

    > 2. Podobny scenariusz ale w wypadku funduszu parasolowego. Kupujesz
    > jednostki subfunduszu akcji za 1000 zł. Ich wartość spada do 900 zł. W tym
    > momencie robisz konwersję do subfundudzu stabilnego wzrostu. Wartośc
    > jednostek rośnie do 1100 zł. Sprzedajesz. Płacisz 19 zł belkowego od 100
    > zł zysku.

    to jest oczywiste, chodzilo mi o pojecie ktorego uzyles

    przy f.parasolowym nie ma znaczenia ile i jakich konwersji zrobiles w
    czasie inwestycji, mozesz zainwestowac 1000zl i zmieniac fundusze w
    ramach parasola przez 30 lat, a na koniec (przy umorzeniu) zaplacisz
    podatek od roznicy X* - 1000zl

    *X to wartosc jednostek funduszu(-y) w momencie umorzenia

    natomiast w standardowym funduszu kazda konwersja (podatkowo) jest
    traktowana jak zakonczenie jednej (placimy podatek od zysku) i
    rozpoczecie nowej inwestycji

    inwestujac w f.parasolowym podatek placi sie TYLKO raz = w momencie
    umorzenia jednostek, oczywiscie pod warunkiem, ze inwestycja byla
    zyskowna i to jest jego najwieksza zaleta

    tylko dlaczego f.parasolowe powstaja tak wolno?
    w porownaniu ze standardowymi funduszami nadal jest ich b.malo...

    --
    pozdrawiam
    RobertS