  • Data: 2009-08-01 07:33:07
    Temat: Re: Jak oddac nienalezny przelew?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-31, Adam Mateja <s...@p...fm> wrote:

    [...]

    > Właśnie o to mi chodzi. Poza tym pieniądze będą leżały na rachunku przez
    > weekend, generując, minimalny, ale jednak zysk.

    Od zysków kapitałowych masz podatek belki, który bank sam odprowadzi.

    > US może zinterpretować taki powrotny przelew jaką darowiznę, od której
    > należy zapłacić podatek. Tym bardziej że kwota nie jest mała. Dlatego pytam
    > o jakieś alternatywne rozwiązanie.

    Podatek od darowizny płaci obdarowany.

    Porozmawiaj z pracodawcą, albo jego księgową/działem finansowym
    i spytaj w jaki sposób masz zwrócić pieniądze. To pracodawca
    będzie miał problemy księgowe (o ile to ktoś na KH),
    a nie Ty.

    Tobie bym radził co najwyżej spisać z pracodawcą jakieś
    oświadczenie, że kwota X był przelana omyłkowo i
    że zostanie/została zwrócona pracodawcy dnia tego,
    a tego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl