  • 1. Data: 2009-07-31 15:25:44
    Temat: Jak oddac nienalezny przelew?
    Od: Adam Mateja <s...@p...fm>

    Pracodawca małżonki wysłał na jej rachunek kwotę 10-krotnie większą niż
    powinien. W pierwszym odruchu chcieliśmy zrobić przelew w drugą stronę i
    oddać nienależnie przelane pieniądze. Rodzi się jednak pytanie, czy nie
    niesie to ze sobą konsekwencji skarbowych? Czy może istnieje jakaś droga
    anulowania dokonanego przelewu z którejkolwiek ze stron? Sprawa i tak musi
    zaczekać do poniedziałku, bo przez weekend żadnych ruchów nie zrobimy.

  • 2. Data: 2009-07-31 15:52:24
    Temat: Re: Jak oddac nienalezny przelew?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Adam Mateja napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >anulowania dokonanego przelewu z którejkolwiek ze stron? Sprawa i tak musi
    >zaczekać do poniedziałku, bo przez weekend żadnych ruchów nie zrobimy.

    Jeżei to pomyłka pracodawcy tylko w przelewie, to po skontaktowaniu
    się z nim oddać przelewem w drugą stronę.
    Jeżeli pomyłka jest głębsza, to ma problem bo przepłacił wszelkie możliwe
    składki i zaliczkę na podatek. Chociaż dokładnie 10x to raczej tylko
    w przelewie.

    Skutki? Chyba jak zwrot niewykorzystanej pożyczki :) Nie wiem czy w tym
    przypadku PCC ma zastosowanie :)

    Możliwa jest jeszcze pomyłka banku - soże to skorygować. A nawet, chociaż
    to zdaje się zabronione, były przypadki, że pracodawca wybłagał w banku
    cofnięcie/korektę operacji.

    Arek

  • 3. Data: 2009-07-31 16:15:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Mateja wrote:
> [...]
    > anulowania dokonanego przelewu z którejkolwiek ze stron? Sprawa i tak musi
    > zaczekać do poniedziałku, bo przez weekend żadnych ruchów nie zrobimy.

    Zapytać się pracodawcy, czy księgowa mu nie ogołociła konta przypadkiem. :)

    Jak się okaże,że tak, to wysłać przelew z powrotem.

    Ewentualnie dogadać sie, że przez nastepne 10 miesiecy nie bedzie pensji :)

  • 4. Data: 2009-07-31 16:24:47
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Zapytać się pracodawcy, czy księgowa mu nie ogołociła konta przypadkiem. :)
    >
    > Jak się okaże,że tak, to wysłać przelew z powrotem.
    >
    > Ewentualnie dogadać sie, że przez nastepne 10 miesiecy nie bedzie pensji :)

    to raczej kosztowne, bo pracodawca musiałby zapłacić większy zus i zaliczke na
    PD pracownika
    ja bym oddał cały przelew z tytułem zwrot pomyłkowego przelewu i czekał na
    pensje

  • 5. Data: 2009-07-31 16:29:28
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Adam Mateja pisze:
> [...]
    > anulowania dokonanego przelewu z którejkolwiek ze stron? Sprawa i tak musi
    > zaczekać do poniedziałku, bo przez weekend żadnych ruchów nie zrobimy.

    Na przelewie piszesz: "Zwrot omyłkowo przelanej kwoty", więc o jaki
    podatek Ci chodzi?

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-07-31 16:52:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Animka pisze:
    > Na przelewie piszesz: "Zwrot omyłkowo przelanej kwoty", więc o jaki
    > podatek Ci chodzi?

    Taki tytuł przelewu nic nie daje. US może go w każdym razie
    zinterpretować inaczej.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-07-31 17:16:46
    Od: Adam Mateja <s...@p...fm>

    Mithos wrote:

    > Taki tytuł przelewu nic nie daje. US może go w każdym razie
    > zinterpretować inaczej.

    Właśnie o to mi chodzi. Poza tym pieniądze będą leżały na rachunku przez
    weekend, generując, minimalny, ale jednak zysk.

    US może zinterpretować taki powrotny przelew jaką darowiznę, od której
    należy zapłacić podatek. Tym bardziej że kwota nie jest mała. Dlatego pytam
    o jakieś alternatywne rozwiązanie.

  • 8. Data: 2009-07-31 17:28:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Mateja wrote:

    > Właśnie o to mi chodzi. Poza tym pieniądze będą leżały na rachunku przez
    > weekend, generując, minimalny, ale jednak zysk.

    Wiec oddaj z zyskiem.

    > US może zinterpretować taki powrotny przelew jaką darowiznę, od której
    > należy zapłacić podatek. Tym bardziej że kwota nie jest mała. Dlatego pytam
    > o jakieś alternatywne rozwiązanie.

    Bez przesady, może ale nie musi.

    Jak przelejesz sąsiadowi 5 tyś złotych, a on ci po roku odeśli z opisem,
    zwrot nienależnie przelanej kwoty, to co się dziwić, że się US
    przewali do PCC i przekwalifikuje to jako pożyczkę.
    Dokładnie z tego samego powodu opodatkowali depozyty nieprawidłowe.
    Żeby nie było, że dałem bratu 20 tyś na przechowanie zamiast pożyczki.

    Jeśli natomiast jasno będzie wynikało, że przelew wyszedł od pracodawcy
    z opisem "pobory" a dwa dni później wrócił z opisem zwrot nienaleznej
    kwoty, to nikt zdrowy nie potraktuje tego jako darowiznę.
    Po za tym darowizna musi zostać przez drugą stronę przyjęta, aby się
    można było dowalić do tego od tej strony.

  • 9. Data: 2009-07-31 18:23:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 17:25:44 +0200, Adam Mateja napisał(a):

> [...]
    > anulowania dokonanego przelewu z którejkolwiek ze stron? Sprawa i tak
    > musi zaczekać do poniedziałku, bo przez weekend żadnych ruchów nie

    Przede wszystkim nie zwracać bez uzgodnienia z pracodawcą. Najlepiej na
    piśmie. I to nie z podpisem "pani Hani z księgowości", a co najmniej
    Głównego Księgowego. Może się okazać, że był to błąd banku. Wtedy bank
    ten przelew sam cofnie i będzie zwrot "podwójny" ze wszystkimi
    konsekwencjami w postaci kar za niedozwolony debet itp.

  • 10. Data: 2009-07-31 20:36:35
    Od: Oczko <o...@i...pl>

    On Fri, 31 Jul 2009 17:25:44 +0200, Adam Mateja <s...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >anulowania dokonanego przelewu z którejkolwiek ze stron? Sprawa i tak musi
    >zaczekać do poniedziałku, bo przez weekend żadnych ruchów nie zrobimy.

    Wyplac tOM kase z bankomatu i iĆ na zakupy.