  • Data: 2006-07-16 08:10:02
    Temat: Re: Jak otworzyc konto w Anglii
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:e9cnpk$tt9$1@nntp.aioe.org,
    niejaki(a): Projektor 12ac napisał(a):

    > 2. Potwierdzenie adresu zamieszkania (proof of adress) na wyspach: umowę
    > najmu (tennancy agreement), opłacone na nasze nazwisko oryginalne rachunki
    > (utility bill) np. za prąd, telefon czy wodę, poświadczenia odprowadzania
    > podatku lokalnego.

    ze smaczkow - jesli pod twoim aktualnym adresem mieszkal ktos, kto mial
    problemy z bankami, to negatywna opinia przechodzi nie jako na ciebie -
    anglikom gratulujemy debilnego systemu identyfikacji przez adres
    zamieszkania.

    > Wniosek o kartę kredytową (credit card) możemy złożyć w zależności od
    > banku najczęściej po 6 miesiącach od otworzenia konta. I w tym wypadku
    > warunkiem jest nienaganna historia rachunku (brak ujemnego salda na
    > koncie) oraz stałe wpływy.

    podany warunek jest wymogiem koniecznym, ale niestety niewystarczajacym by
    otrzymac kk. malo tego, odmowna decyzja trafia do 'rejestru bankowego' (nie
    pamietam nazwy) i jest dostepna ogolnie dla bankow. dlatego ponoc dobrym
    zwyczajem jest po odmowie wydania kk, odczekanie minimum 8 miesiecy przed
    kolejna proba, inaczej nie jako z automata mozna liczyc sie z decyzja
    odmowna.

    tak sobie mysle, ze u nas z uslugami bankowymi nie jest tak zle - moge sobie
    otworzyc konto kiedy chce i zaden pacan z drugiej strony okienka nie bedzie
    stroil mi fochow. kk w niektorych bankach daja z automata na podstawie
    historii konta. PESEL jest zdecydowanie lepszym sposobem identyfikacji niz
    to co maja anglicy... sa tez placowki bankow otwarte nawet w godzinach od
    8mej do 19tej, dzieki czemu nie musze za kazdym razem zrywac sie pracy,
    jesli chce cos zalatwic w oddziale. ehh to angielskie poczucie humoru!

    --
    cienislaw