  • Data: 2006-07-16 09:03:00
    Temat: Re: Jak otworzyc konto w Anglii
    Od: Beniamin <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Projektor 12ac napisał(a):
    > Otwarcie konta osobistego (current account) w brytyjskim banku nie należy do
    > prostych czynności. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i odwiedzić czasem
    > kilkanaście oddziałów.

    Zdecydowanie nie potwierdzam. Otwarcie konta jest proste i dość szybkie
    (godzina-dwie, zależnie od kolejki).

    > To, czy uda nam się otworzyć rachunek bardzo często zależy od humoru i
    > życzliwości pracownika, który nas obsługuje. Zdarza się, że po dwóch
    > decyzjach odmownych otworzymy konto dopiero w trzecim oddziale tego samego
    > banku, który właśnie odwiedziliśmy.

    Nie od humoru, a od jego oceny. Wystarczy wyglądać jak człowiek i mówić
    znośnie po angielsku, żeby nie było żadnych problemów.

    > Udając się do banku w celu założenia rachunku osobistego musimy mieć przy
    > sobie:
    >
    > 1. Dokument, a najlepiej dwa, potwierdzający naszą tożsamość: paszport,
    > międzynarodowa legitymacja studencka, międzynarodowe prawo jazdy.

    Nie trzeba mieć nic międzynarodowego. Można mieć polski dowód + polskie
    prawko. Sprawdzone w HSBC.

    > 2. Potwierdzenie adresu zamieszkania (proof of adress) na wyspach: umowę
    > najmu (tennancy agreement), opłacone na nasze nazwisko oryginalne rachunki
    > (utility bill) np. za prąd, telefon czy wodę, poświadczenia odprowadzania
    > podatku lokalnego.

    Może być też potwierdzenie od agencji wynajmu na papierze firmowym, że
    pod danym adresem mieszkamy. Zwykle nie robią problemu z napisaniem
    czegoś takiego, nawet jeśli umowa jest na kogoś innego.

    > 3. Jeżeli nie posiadamy umowy lub rachunków możemy poprosić naszego

    Najprostszym sposobem przy którym odpadają wszelkie opisane korowody
    jest wymiana prawa jazdy na angielskie (2 tygodnie, 45 funtów). Jest to
    najlepsze potwierdzenie adresu jakie można mieć.

    > Niemal każdy bank początkowo wydaje tylko kartę bankomatową (cash card),
    > którą nie można płacić w sklepie czy Internecie. Umożliwia ona tylko
    > wyciąganie gotówki z bankomatu. O kartę debetową (debit card), którą można
    > płacić w sklepie, możemy ubiegać się w zależności od banku dopiero po 3 lub
    > 6 miesiącach. Warunek - regularne wpływy na konto.

    To, co bank zaproponuje zależy od pracownika. HSBC potrafi zaoferować
    konto Plus z debetówką już przy pierwszej wizycie osobie bez pracy.

    No i brakuje mi tu jeszcze jednej informacji. Od jakiegoś czasu konto w
    HSBC można sobie założyć jeszcze z Polski przez internet. Kosztuje to
    wtedy 50 funtów lub 5/m-c przez pierwszy rok. Nazywa się to cudo
    Passport Account.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin