    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak postapi bank ?
    Date: 26 Jul 2003 00:19:04 +0200

    "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> writes:

    > Sprawa wyglada nastepujaco.
    > Mam auto w kredycie w Banku Slaskim.

    Tak to jest jak sie kupuje samochody osobowe na kredyt :-(

    > Mialem wypadek i PZU orzeklo, ze wg nich kwota naprawy przekracza
    > 70 % wartosci auta, a wiec wg PZU jest to tzw. szkoda calkowita.
    > Wyplaca mi wartosc auta wg tabeli Eurotax czyli 14 tys.
    > (tutaj mam watpliwosci, bo po jaka cholere ubezpieczalem je na 17tys??,
    > skoro to nie ma zadnego zastosowania????)

    AC jak rozumiem.
    Nalezy sie spodziewac od strony ubezpieczyciela wszystkiego najgorszego,
    ale najprawdopodobniej w takich rozmiarach, by nie oplacalo sie z tym isc
    do sądu (przy OC zreszta tez).

    Domyslam sie, ze moga Ci oddac nadplacona skladke + byc moze odsetki
    ustawowe :-(

> [...]
    > ze zaistniala taka sytuacja i do wyplaty jest 7700 zl (w tym dodatkowo
    > jest 1400 zl za holowaine). I teraz Bank w ciagu tygodnia ma podjac
    > decyzje jak odpowiedziec PZU w tej sprawie.
    > Mam pytanie do doswiadczonych w temacie - ktora z sytuacji moze
    > zaistniec:
    > 1. Bank bierze od PZU te 7700 i reszte czyli na dzien dzisiejszy 4800
    > by to bylo, kazde mi splacic od reki, a co za tym idzie pozbywam sie
    > kredytu, ale jestem 4800 w plecy + jakies 5 tys. w plecy za naprawe
    > auta, ktore w efekcie musze sprzedac, by wyjsc na 0

    Mozliwe.

    > 2. Bank wyplaca 7700 mnie, ja za 5 tys place za naprawe auta,
    > faktute przedstawiam bankowi, za pozostala kwote doubezpieczam
    > auto do pelnej wartosci kredytu i jeszcze mi zostaje "na oslode"

    Dziwne, watpie czy bank sie na to zgodzi. PZU raczej nie wycenia napraw
    na wieksze sumy niz istotnie trzeba, raczej na mniejsze i to jeszcze bez
    VATu (a przeciez Ty nie chcesz popelnic przestepstwa, poza tym
    potrzebujesz faktury).

    > Oczywiscie wolalbym by zaistniala sytuacja nr 2, bo a) mialbym czym jezdzic
    > b) splacalbym dalej raty kredytu i nie bylbym 10 tys w plecy...

    Watpie czy to sie uda. Tak w ogole to Ty najpierw dokladnie sprawdz
    (kosztorys) ile ta naprawa bedzie kosztowac. Mozesz tez probowac
    zmniejszyc wartosc wraku albo podniesc wartosc samochodu przed wypadkiem
    - koniecznosc wynajecia rzeczoznawcy i w tym drugim przypadku musisz miec
    jakies argumenty, np. niewielki przebieg (nie wiem jaki bedzie efekt).

    BTW: Co to za samochod i ile ma lat, a takze jakie sa zniszczenia?
    Tak pytam dla lepszego obrazu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator