  • Data: 2003-07-05 15:46:21
    Temat: Re: Jak przeslac $ na PayPal?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org> szukaj wiadomości tego autora

    In article <s...@s...ctnet.pl>, m...@c...pl
    says...

    > A ja sie zaytuje:
    >
    > Czy w USA posiadanie numeru konta czekowego wystarcza do zabrania
    > komus kasy z tego konta?
    >
    > To "fajny" maja system, nie chcialbym zyc w USA gdzie kazdy kto zna
    > moj numer konta moze sobie zabrac moja kase.
    >
    > Chyba ze klinet najpierw w swoim banku ustanawia Polecenie Zaplaty.
    > Wtedy OK.

    NO wlasnie, ze nie ma czegos takiego jak USTANAWIANIE polecenia zaplaty.
    Bankowosc amerykanska jest zupelnei na odwyrtke w stosunku do tego co
    obowiazuje w Polsce. Wlasciwie nie ma czegos takiego jak polecenie
    przelewu (no jest .... domestic wire transfer ..... ale kosztuje to
    TYLKO 15USD od transakcji).

    Jesli np. chcesz osobie prywatnej wreczyc jakas kwote pieniedzy to albo
    wreczasz gotowke albo wreczasz czek (a osoba ta albo pedaluje albo
    ewentualnie wysyla ten czek poczta do swojego banku)

    Jest jeszcze cos takiego jak EFT (electronic fund transfer) ale to
    wlasnie dziala na zasadzie polecenia zaplaty. Moga to byc oplaty
    jednorazowe i nie trzeba "ustanawiac" zgody we wlasnym banku. Jak na
    razie nie udalo mi sie potwierdzic empirycznie aby osoba fizyczna mogla
    sciagnac z czyjegos konta pieniadze. Wyglada na to iz takie operacje
    moga dokonywac tylko podmioty gospodarcze. PO prostu podajesz im numer
    swojego konta wyrazajac jednoczesnie zgode na dokonanie operacji a oni
    zasysaja pieniazki z twojego konta

    AP