  • Data: 2011-01-12 19:01:14
    Temat: Re: Jak przesłać pieniądze z Norwegi do Polski
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jan 2011 19:29:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli ne masz zamiaru tam jakoś długo przebywać, to ja na Twoim miejscu
    > zainteresowałobym sie Western Union. Pod adresem
    > https://www.westernunion.pl/WUCOMWEB/priceItResultsH
    ome.do?method=save
    > masz ich cennik usług. Dla przykładowo 3.000 zł prowizja jest niby 35
    > zł, ale jeśli się zastanowić nad ksoztami założenia i prowadzenia jakiś
    > proponowanych tu rachunkó, to może się okazać, że moze i taniej neico
    > wyjdzie, ale za to bardziej skomplikowanie. Western Union jest dość
    > proste, choć faktycznie trochę drogie. I popatrz sobie, bo oni stawkę
    > mają nieliniową, tylko zmienną schodkowo. Tak na szybkiego, to koszt
    > wynosi około 11 zł plus 1,5% kwoty.

    Jakie 35 zł za wysłanie 3000 zł przez WU....
    Z Norwegii do Polski?
    Wejdź tu:
    https://www.westernunion.no/WUCOMWEB/priceItResultsH
    ome.do?method=save
    Wysłanie 3000 zł kosztuje 350 NOK, czyli jakieś 175 zł.

    35 zł to może było za przekaz krajowy w Polsce, ale też nie, z tego
    kalkulatora nawet z Polski do Polski wychodzi 50 zł za przekaz 3000 zł.

    A kurs mają w tej chwili 0,4800426 PLN za 1 NOK, czyli w 3.47% gorzej niż
    dzisiejszy średni.

    W sumie na takiej operacji wyjdzie jakieś 200 zł drożej niż sposobem
    Nordea+Cinkciarz.

    A koszt prowadzenia konta w Nordea to 4 zł miesięcznie, lub 0 zł jeżeli
    są wpływy 1500 zł miesięcznie.

    Założenie konta w Nordea Banku i na Cinkciarzu nie jest bardziej
    skomplikowane od nadania przekazu WU, gdzie trzeba wypełnić formularz z
    taką ilością pól i danych osobowych jakby się starało o wizę do USA.

    200 zł straty na jednym przelewie, no daj spokój...