  • Data: 2009-08-10 16:28:23
    Temat: Re: Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ...@j...googlegroups.com

    > Wracając do czeków i poważnej rozmowy. Nie wiem jak to jest teraz, ale
    > pamiętam jak ze kilka lat temu znajoma otrzymała czek dolarowy pocztą. Były
    > takie problemy z realizacją tego ustrojstwa że aż żal komentować. W końcu
    > któryś tam oddział żubra owy czek zrealizował z fajnym bonusem w postaci
    > oczekiwania z kilka dobrych dni na kasę...

    Nie, no, ja tez sie nie spodziewam, ze jezeli sprobuje zrealizowac
    francuski / brytyjski / irlandzki czek w Stanach to to pojdzie jak z
    platka i od razu.

    'Euroczeki' byly o tyle fajne, ze byly 'paneuropejskie', i czek
    wystawiony np. w Niemczech mozna bylo zrealizowac np. w Polsce i na
    odwrot. Jestem pewien, ze byly dawno temu wydawane do eurokonta w
    Pekao. Bardzo pozyteczne zamiast gotowki w kopercie.

    > Może się coś zmieniło - nie wiem. Z drugiej jednak strony czy w dobie
    > wszelakiej maści WesterUnion'ów, transferów pieniężnych Ria, PayPal'ów itp.
    > jest sens bawić się w czeki? Odpowiedź pozostawiam zainteresowanym.

    Wydaje mi sie, ze te czeki byly tansze w eksploatacji niz WE (a
    propos: czy cos jest drozsze niz WE?) Nie wiem jak wypadlyby w
    porownaniu z PayPal. A dla jednostek niezaawansowanych technologicznie
    i stroniacych od komputera - bylyby jak znalazl. Ale rozumiem, postep
    i te rzeczy... :)