    From: MK <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak to sie liczy ?
    Date: Wed, 25 Jan 2012 21:57:53 -0800 (PST)

    On 25 Sty, 23:42, "Waldek" <m...@n...dam> wrote:

    > Hmm ... zaczalem szperac w temacie i sam nie wiem :]
    > bo jesli jest kilka transakcji zadluzonych od ktorych sa liczone odsetki
    > (od kazdej oddzielenie % x ilosc dni zadluzenia) to taka wplata czesciowa
    > niby mialaby anulowac ktora z kolejnych zadluzonych transakcji
    > - czy tez, wowczas jest zliczane zadluzenie od kazdej transakcji
    > do dnia wymaganej splaty, a potem jest juz liczone od sumy zadluzenia

    Sposob zaliczania wplat masz opisany w umowie, najczesciej spotykany
    jest taki, ze kazda wplata pokrywa zobowiazania w nastepujacej
    kolejnosci
    - oplaty i prowizje
    - odsetki
    - transakcje gotowkowe
    - transakcje bezgotowkowe.
    Kolejnosc splacanych transakcji w kazdej z grup nie ma znaczenia, bo
    odsetki sa lub nie naliczane od sumy zobowiazan w kazdej z grup, o ile
    wystepuje taka potrzeba. Ja np. mialem kiedys karte gdzie
    oprocentowania dla transakcji gotowkowych bylo inne niz dla
    bezgotowkowych. Zwykle tez jest to tak ustawione zeby splata minimalna
    pokryla co najmniej 2 pierwsze kategorie.

    > Przy okazji, tu dla mnie nowosc - niektore banki (tu cytat - pozniej zrodlo)
    > (...)
    > odsetki są liczone za każdy dzień w którym jest zadłużenie na karcie
    > zgodnie z oprocentowaniem karty
    > (uwaga niektóre banki zaokrąglają zadłużenie do np 100 zł. - CitiBank,
    > wtedy jeżeli mamy 120 zł zadłużenie odsetki są liczone od 200 zł).
    > (...)http://droga-do-wolnosci.blogspot.com/2010/09/j
    ak-naliczane-sa-odsetk...

    Jakas bzdura. Mam karte Citi i nie ma tam zapisu, ktory by pozwalam na
    naliczanie odsetek w taki sposob, a gdyby nawet to byloby to nizgodne
    z powszechnie obowiazujacymi przepisami prawa.
    W Citi sa zaokraglane limity do 100PLN, ale na pewno nie podstawa to
    naliczania odsetek.

    MK