  • 1. Data: 2012-01-25 17:17:21
    Temat: Jak to sie liczy ?
    Od: "Gienek" <g...@o...pl>

    Siema ziomy

    Mam kartę kredytową z okresem zamknięcia 11 dnia miesiąca.
    Załóżmy, że 1-go wydałem 500zl kartą, a 5-tego 530 zł
    11-tego dostaje wyciąg z obciążeniem 1030 zł.
    Do 30-tego wpłacam minimalną wymaganą kwote np. 30zł
    Od 1-ego bank nalicza mi oprocentowanie i teraz :
    od 1000 zl zadłuzenia i od 1-go dnia kolejnego miesiąca
    czy od daty kiedy ten zakup został dokonany ?
    Wydaje mi sie ze od daty zamkniecia wyciagu, czyli łupią mnie na dzień dobry
    za 24 dni plus te kolejne.

    Dobra, a jak teraz 10-tego wpłace na rachunek karty połowe zadłużenia z tego
    tysiaka
    to dalej mnie łupią tylko od 500zł + naliczone wcześniej odsetki ?
    Może to ktoś wytłumaczyć jak chlopu po ludzku i z przykładem ?
    bo chyba mnie w tym miesiącu udupią ... ;P

    Zdrówko

  • 2. Data: 2012-01-25 17:32:31
    Temat: Re: Jak to sie liczy ?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Gienek <g...@o...pl> wrote on 2012-01-25_18:17
    > Siema ziomy

    Poszli sobie...

  • 3. Data: 2012-01-25 21:09:18
    Od: quwert <Q...@Q...PL>

    Dnia Wed, 25 Jan 2012 18:17:21 +0100, Gienek napisał(a):

    > czy od daty kiedy ten zakup został dokonany ?
    Od daty zakupu lub obciążenia rachunku karty nie pamiętam
    ale na pewno nie od daty wyciągu ani tym bardziej od daty spłaty.

    > Dobra, a jak teraz 10-tego wpłace na rachunek karty połowe zadłużenia z tego
    > tysiaka
    W dalszym ciągu naliczają odsetki "od tysiaka".

    Na KK nie ma sensu spłacanie części zadłużenia
    albo kwota minimalna albo wszystko.

    Ogólnie KK to majstersztyk w dziedzinie "wyłudzania" pieniędzy,
    najpierw 1-3% wartości transakcji przytula bank i organizacja płatnicza
    (a w zasadzie więcej o 0,23 - 0,69% w związku z obciążeniem kosztami kwoty
    podatku VAT) a potem jeszcze doliczają około 2% miesięcznie i tu już
    zapominają o marketingowym okresie bez odsetkowym.
    Jedyną zaletą KK jest łatwość "dostania" takiego kredytu ale koszty są
    najwyższe.

  • 4. Data: 2012-01-25 21:34:14
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "quwert" <Q...@Q...PL> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapominają o marketingowym okresie bez odsetkowym.
    > Jedyną zaletą KK jest łatwość "dostania" takiego kredytu ale koszty są

    Teraz po twoich wyjasnieniach
    pewnie ziomal sam sobie w karczycho przywali ;)

    Pozdro

  • 5. Data: 2012-01-25 21:57:48
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 25 Sty, 22:09, quwert <Q...@Q...PL> wrote:

    > W dalszym ciągu naliczają odsetki "od tysiaka".

    A ktora karta niby tak ma? Prawo polskie nie zezwala na cos takiego.
    Odsetki placi sie od kwoty faktycznego zadluzenia.

    MK

  • 6. Data: 2012-01-25 22:42:21
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    i.googlegroups.com...

    > W dalszym ciągu naliczają odsetki "od tysiaka".
    >

    >A ktora karta niby tak ma? Prawo polskie nie zezwala na cos takiego.
    >Odsetki placi sie od kwoty faktycznego zadluzenia.

    Hmm ... zaczalem szperac w temacie i sam nie wiem :]
    bo jesli jest kilka transakcji zadluzonych od ktorych sa liczone odsetki
    (od kazdej oddzielenie % x ilosc dni zadluzenia) to taka wplata czesciowa
    niby mialaby anulowac ktora z kolejnych zadluzonych transakcji
    - czy tez, wowczas jest zliczane zadluzenie od kazdej transakcji
    do dnia wymaganej splaty, a potem jest juz liczone od sumy zadluzenia

    Przy okazji, tu dla mnie nowosc - niektore banki (tu cytat - pozniej zrodlo)
    (...)
    odsetki są liczone za każdy dzień w którym jest zadłużenie na karcie
    zgodnie z oprocentowaniem karty
    (uwaga niektóre banki zaokrąglają zadłużenie do np 100 zł. - CitiBank,
    wtedy jeżeli mamy 120 zł zadłużenie odsetki są liczone od 200 zł).
    (...)
    http://droga-do-wolnosci.blogspot.com/2010/09/jak-na
    liczane-sa-odsetki-na-karcie.html

    Temat zaczyna byc ciekawy i chyba wart rozkminienia
    bo kazdy cos tam wie, ale moze nie do konca - jak to sie kreci ;)

    Pozdo

  • 7. Data: 2012-01-26 05:57:53
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 25 Sty, 23:42, "Waldek" <m...@n...dam> wrote:

> [...]
    > - czy tez, wowczas jest zliczane zadluzenie od kazdej transakcji
    > do dnia wymaganej splaty, a potem jest juz liczone od sumy zadluzenia

    Sposob zaliczania wplat masz opisany w umowie, najczesciej spotykany
    jest taki, ze kazda wplata pokrywa zobowiazania w nastepujacej
    kolejnosci
    - oplaty i prowizje
    - odsetki
    - transakcje gotowkowe
    - transakcje bezgotowkowe.
    Kolejnosc splacanych transakcji w kazdej z grup nie ma znaczenia, bo
    odsetki sa lub nie naliczane od sumy zobowiazan w kazdej z grup, o ile
    wystepuje taka potrzeba. Ja np. mialem kiedys karte gdzie
    oprocentowania dla transakcji gotowkowych bylo inne niz dla
    bezgotowkowych. Zwykle tez jest to tak ustawione zeby splata minimalna
    pokryla co najmniej 2 pierwsze kategorie.

> [...]
    > (uwaga niektóre banki zaokrąglają zadłużenie do np 100 zł. - CitiBank,
    > wtedy jeżeli mamy 120 zł zadłużenie odsetki są liczone od 200 zł).

    Jakas bzdura. Mam karte Citi i nie ma tam zapisu, ktory by pozwalam na
    naliczanie odsetek w taki sposob, a gdyby nawet to byloby to nizgodne
    z powszechnie obowiazujacymi przepisami prawa.
    W Citi sa zaokraglane limity do 100PLN, ale na pewno nie podstawa to
    naliczania odsetek.

    MK

  • 8. Data: 2012-01-26 07:25:08
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    b.googlegroups.com...
> [...]

    >z powszechnie obowiazujacymi przepisami prawa.
    >W Citi sa zaokraglane limity do 100PLN, ale na pewno nie podstawa to

    OK - dzieki :)
    Podsumowujac w formie kawa na lawe :
    - jest sobie X transakcji bezgotowkowych na karcie
    od kazdej z nich sa naliczane odsetki za kazdy dzien od momentu zaksiegowania
    a) jesli w okresie GP (np. 24dn) splacimy calosc zadluzenia - odsetki sa
    umarzane
    - to jest jasne i logiczne dla wszystkich :)

    b) Mamy ostatni dzien GP i wplacamy wymagana kwote minimalna
    jesli zalozymy ze jej wys. jest ustalana wg. naliczonych juz odsetek
    to splaca je (suma odsetek od X do dnia zamkniecia wyciagu )
    i teraz mamy juz liczone odsetki od calkowitej kwoty zadluzenia
    na dzien zamkniecia wyciagu do chwili obecnej (24 dni)
    zas kazda nastepna wplata < kwoty zadluzenia
    pokrywa najpierw naliczenia a na koncu dopiero pomniejsza podstawe
    od ktorej sa liczone odsetki za nastepne dni od dnia wplaty

    Czy powyzsze "rozumowanie" jest poprawne czy bardziej to zamotali ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-01-26 07:52:55
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-01-26 08:25, Waldek pisze:

> [...]
    > i teraz mamy juz liczone odsetki od calkowitej kwoty zadluzenia
    > na dzien zamkniecia wyciagu do chwili obecnej (24 dni)
    ... tutaj sam nieco zamotałeś, nie jestem pewien, czy to jest "jasno
    wyłożone".
    > zas kazda nastepna wplata < kwoty zadluzenia
    > pokrywa najpierw naliczenia a na koncu dopiero pomniejsza podstawe
    > od ktorej sa liczone odsetki za nastepne dni od dnia wplaty

    Mniej-więcej tak. Tak mi się wydaje. Można to nieco uprościć: pobrania z
    karty (wypłaty plus zakupy) plus naliczone odsetki = obciążenie karty.
    Spłata całości "pobrań" w GP unieważnia odsetki (z wyj. ods. od wypłat
    gotówki)... (alem, kurna uprościł... ;) )
    Jednak należałoby poprosić tutejszych o zapodanie kilku przykładów
    naliczenia odsetek przy zaistniałych jakichś-tam spłatach w
    międzyczasie. Może liczba równań będzie większa od liczby niewiadomych i
    komuś dociekliwemu zechce się to policzyć.
    W praktyce - jeśli tylko się da, to trzeba spłacać w GP, choćby kosztem
    kredytu w koncie, czy dozwolonego debetu, czy innego kredytu (aż do, ale
    z wyłączeniem Providenta)

    > Czy powyzsze "rozumowanie" jest poprawne czy bardziej to zamotali ?

    Bardziej zamotali. Trzeba przyjąć pewien margines. Sugeruję taki, jak w
    moim powyższym akapicie.

    KK to nie jest działalność charytatywna banków :) To najeżona pułapkami
    wąska ścieżka.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2012-01-27 00:30:30
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > KK to nie jest działalność charytatywna banków :) To najeżona pułapkami
    > wąska ścieżka.

    W to chyba nikt nie watpi - przynajmniej z grupy swiadomych userow
    Aczkolwiek warto wiedziec w co mozna wdepnac
    i jak potem wyczyscic buty ;)