  • Data: 2012-08-24 22:39:55
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową? - A jak nie uszkodzic?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    news:k18l1a$qmi$1@node2.news.atman.pl...
    > A ja z innej paki: kiedyś coś było tu na grupie o jakichś portfelikach, pokrowcach
    na karty zbliżeniowe, co by je zabezpieczyć
    > przed oddziaływaniem eteru. Zna ktoś takie rozwiązanie? Dzisiaj spotkała mnie taka
    przygoda, że w 3-ech sklepach w galerii
    > handlowej piszczały mi bramki kiedy wchodziłem i wychodziłem ze sklepu. Nic nie
    kupowałem i niczego podejrzanego ze sobą nie
    > miałem (no dobra, miałem w torbie odbiornik - logger GPS, w kieszeni telefon
    komórkowy a ze sobą karty płatnicze sztuk 2, ale nie
    > z opcją zbliżeniową). No i w 3-cim sklepie, gdy bramki zapiszczały przy wyjściu
    pozwoliłem poddać się testowi: zacząłem wyciągać
    > te podejrzane rzeczy i odkładać, by metodą eliminacji sprawdzić co to piszczy. A
    zapiszczało, gdy przechodziłęm z tym w dłoni -
    > uwaga uwaga: karta mBanku VISA Electron z chipem, ale bez payWave. Więc żeby nie
    robić sobie niepotrzebnych problemów i nie tracić
    > czasu na kontrolach (albo pan sam pokaże co pan tam ma, albo wzywamy Policję)
    chętnie znalazłbym coś, co wytłumi sygnał. Co
    > doradzicie? Mogą być sposoby home made i hand made ;)

    Klatka Faradaya (czyli np. metalowa papierośnica) powinna pomóc.

    Piotr