    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
    Date: Thu, 6 Jun 2013 22:40:18 +0200

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...

    > Z tamtych czasów komuś pozostal "zaskorniak" z ok 1000BTC.

    Heh, żeby mnie się tak życie układało, żeby mi takie zaskórniaki zostawały.
    :-) Gratulacje.

    > Życie temu komuś się pokomplikowalo i chciałby teraz te 1kBTC wymienić na
    > PLN. Najchętniej od razu całość, bo sprawa jest pilna. I teraz pojawia się
    > problem, czy ktoś się orientuje na jakiej giełdzie (albo innej instytucji)
    > można wymienić bezpiecznie jednorazowo taka kwotę?

    To jest za duża kwota do jednorazowej bezproblemowej wymiany. Nie ma o tym
    mowy.

    > Na ile taka wymiana jest bezpieczna pod kątem prawnym? Np w przypadku
    > wykonania przelewu komuś za jakieś dobra (lub płacenia gotówką) sa
    > mechanizmy prawne umożliwiające (chociaż w teorii) sądowe dochodzenie i
    > odzyskanie środków. Jak to jest w przypadku BTC? Kantorowi wysyłamy 1000
    > BTC, kantor po tej operacji sie "wypina" i nie mamy już ani tych BTC ani
    > PLN, które powinny być wpłacone wg kursu. Jak w takim przypadku dochodzić
    > praw do wydania PLN (wg obowiązującego kursu)?

    Sprzedać sprzedasz. Kantor się "nie wypnie" tylko zaczną się jazdy przy
    wypłacie prawdziwych pieniędzy. Potwierdzanie tożsamości, opóźnianie wypłaty
    itd.

    > Czy BTC jest dobrem, którego praw można dochodzić przed sądem?

    Dochodzić zawsze można... Tak jak na przykład praw z węgla.

    > Któś pewnie podpowie, że należy wymieniać po trochu, ale skoro tylko tak
    > jest bezpiecznie, to co to za lipny pieniądz ten BTC? Pieniądz jest
    > pieniądzem, gdy można go wymienić pewnie (i bezpiecznie) na inny (lub inne
    > dobro materialne) bez ograniczeń ilościowych....

    BTC to nie jest pieniądz. To cebulki tulipanów.