  • Data: 2005-11-24 20:58:30
    Temat: Re: Jak zainwestować?
    Od: Paweł P <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dm5bda.3s.1@slaszysz.poczta.onet.pl...

    > Że jak? Od kiedy to przyszłość jest odtwarzaniem przeszłości? Patrzy się na
    > stopy zwrotu w kontekście do istniejącej wtedy sytuacji na rynku, wyników
    > konkurencji, oczekiwanego zachowania w stosunku do pewnych zdarzeń itp.
    > Patrzenie na samą stopę zwrotu nic nie daje i można się zdrowo przejechać.

    To jak dany FI radził sobie w przeszłości może być bardzo pomocne przy podjęciu
    decyzji (np. zmienność ceny jednostki), zachowanie FI w porównaniu do innych
    etc. Nie pisałem, że powinno to być jedyne kryterium.
    Jakich wyników konkurencji? jeśli mówimy o FI.
    Zgadzam się z Tobą "Patrzenie na SAMĄ stopę zwrotu nic nie daje".
    Ale przeciętny inwestor nie zna planów zarządzających w TFI, nie wie jakie
    aktywa mają w swoim portfelu. Jak tu chcesz przewidzieć wartość jednostki
    uczestn. w przyszłości? (nie mam na myśli ogółu np. funduszy akcyjnych vs.
    stabilnego wzrostu (tu tendencję zmiany ceny można prognozować na podstawie np.
    danych makro czy sytuacji na WGPW) tylko wybór pomiędzy np. Skarbcem, PZU, ING
    czy innym funduszem z grupy o podobnym ryzyku np. zrównoważone czy stabilnego
    wzrostu.
    Autor wątku z pewnością będzie rad, gdy podsuniesz "Mu" inne wskazówki.
    Pzdr
    Paweł

    Paweł