  • Data: 2009-07-21 17:59:32
    Temat: Re: Jaka karta do Francji?
    Od: marco <u...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    blad pisze:
    > i z tego co pamiętam kartę należało gdzieś jednorazowo do systemu
    > wprowadzić
    > (chociażby dla tej blokady). Może nie da się tego zrobić akurat w punktach
    > wypożyczenia rowerów a trzeba gdzie indziej.

    Można w punktach wypożyczania rowerów pod warunkiem posiadania karty.
    Wybiera się zakup abonamentu krótkoterminowego i oprócz kwoty za
    abonament robiona jest blokada na 150 euro na wypadek gdyby rower nie
    został zwrócony.
    W przypadku abonamentów krótkoterminowych wypożycza się po wprowadzeniu
    numeru który dostajesz po zapłaceniu za abonament i zdefiniowanego PINu.

    Generalnie na żadnym automacie w .fr nie ma loga akceptowanych kart, ale
    Visa z chipem przechodzi wszędzie - w automatach RATP (komunikacja
    miejska), velib (wypożyczanie rowerów), McDonaldach ;) czy nawet przy
    wejściu do ogrodu w Wersalu pomimo napisu, że akceptowane są tylko
    francuskie karty. Co ciekawe w większości z nich transakcje polską kartą
    nie były potwierdzane pinem. Francuską owszem. Nie mam pojęcia czemu.

    Z paskowymi są duże problemy, nawet w tradycyjnych punktach z normalnymi
    terminalami. Nie miałem ochoty dochodzić czy kwestia problemu z
    użytkowaniem ich przez obsługę która rzadko widzi takie karty czy jakiś
    problem systemowy, ale po 2 próbach w różnych miejscach schowałem taką
    kartę głębiej do portfela ;)

    --
    Pozdrawiam,
    MP