    From: mnt22 <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
    Date: Mon, 6 Dec 2010 09:22:25 +0000 (UTC)

    raz-dwa-trzy napisał:

    > Proponuje złożyć zamówienie a potem pieprzyć.
    > Przesyłka jest zwolniona z vatu, amazon go opłacił na fakturze
    > znajdują się magiczne literki FD, paczki nikt nie otwiera, ups
    > przywozi kindla z dokumentacją 'zwolniono z podoboru opłat, proszę
    > przekazać dokumenty odbiorcy'
    > Skąd to wiem? Zamówiłem już 6 sztuk.
    > Skąd o tym wiem?
    > http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wys
    ylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzi
    e-t8963.html
    > Dziękuje i dobranoc.
    >
    > Myślisz, że skąd taki zalew kindli na allegro? Właśnie przez ten
    > trick, nikt ich nie ma na stanie tylko ciągnie prosto z amazon po
    > zakupie na allegro. Proceder przygasł ostatnio, bo jest okres
    > przedświąteczny i okres realizacji przeciągnął się do końca grudnia.

    Jest dokładnie tak, jak mówisz.

    Przy zamawianiu jednej sztuki Kindle VAT i opłaty celne pokrywa Amazon,
    tego się akurat nie boję. Co prawda zdarza się, że kurier zażada np. 148
    PLN, ale wystarczy mu pokazać literki FD na przesyłce, albo nawet i
    zapłacić, a następnie poskarżyć się Amazonowi, który zwróci równowartość
    w dolarach i dalej już sam sklep się rozliczy z UPS.

    Na Allegro nie mam zamiaru kupować, ponieważ raz - za drogo; dwa -
    problemy z gwarancją. Amazon jest baaardzo liberalny i przysyła nowe
    urządzenie za darmo, często nawet jeżeli uszkodzenie powstało z winy
    użytkownika.

    Co by nie mówić - Kindle jest świetne i tanie, Amazon idzie na rękę
    klientom nawet w Polsce, o czym świadczy fakt niemal dumpingowej ceny
    urządzenia, szybkiej przesyłki, bezproblemowych świadczeń gwarancyjnych
    i świetny serwis mailowy oraz telefoniczny. Że o darmowym internecie 3G
    nie wspomnę ;)

    Pozdrawiam,
    mnt22