    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaką lokatę wybrać?
    Date: Mon, 14 Dec 2009 00:17:48 +0100

    Użytkownik "MaNa" <a...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hg3rbb$sb3$...@a...news.neostrada.pl
    > Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > Mam na gorąco 2 pytania do Marka:
    > 1) dlaczego podaną lokatę w Eurobanku uważasz
    > za lepszą od podanej w Meritum Banku ?

    W Eurobanku (także w Polbanku) masz de facto inwestycję a'vista, czyli pełną
    płynność środków bez utraty odsetek, za cenę niższego o 0,65% oprocentowania
    (w stosunku do obecnej oferty Meritum). W każdej chwili możesz przeskoczyć
    np. na kontrakt 3 lub 4-miesięczny w dowolnym banku, jeśli pojawi się jakaś
    oferta promocyjna w najbliższym czasie albo po prostu będziesz miał taki
    kaprys. W Meritum masz kontrakt na z góry ustalony czas bez możliwości
    modyfikacji w jego trakcie (w szczególności nie możesz go zawrzeć na dowolny
    okres np. na 6,5 miesiąca). Dla mnie akurat płynność ma kapitalne znaczenie,
    dla Ciebie może być nawet bez znaczenia, wtedy wybierzesz Meritum albo Open.

    > 2) dlaczego podaną lokatę w Polbanku uważasz
    > za lokatę dla odważnych - jaki jest w niej haczyk?

    Polbank - nienajlepszy interfejs internetowy, powolność obsługi w
    oddziałach, brak gwarancji BFG (gdyby już były to ktoś mnie poprawi) a w
    zamian za to gwarancje w Grecji, która ostatnio ma złą prasę i cholera wie
    jak bogate państwa będą to rozgrywać, a 6 miesięcy to szmat czasu.

    > Można by jeszcze rozważyć założenie lokaty
    > np. na 3 miesiące, a potem znowu na 3 miesiące.
    > Zdaje się, że w OpenFinanse (rachunek w Noble Banku)
    > byłoby porównywalne z powyższymi, przynajmniej przez
    > pierwsze 3 miesiące, bo nie wiadomo co będzie potem.

    Pewnie. Tylko pamiętaj, żeby wybierać raczej z ofert "bezbelkowych".
    Wprawdzie teoretycznie mogą się zdarzyć się takie kurioza, że może sie
    bardziej oplacać lokata obelkowana niż nieobelkowana, ale w praktyce raczej
    na to nie natrafisz.