  • 1. Data: 2009-12-13 21:18:28
    Temat: Jaką lokatę wybrać?
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    Witam!

    Jestem właśnie po próbach porównania lokat bankowych
    korzystając z Internetu, w szczególności z www.comperia.pl.
    Nie wiem czy te oferty są celowo tak skonstruowane żeby
    trudno je było porównać czy wynika to z mojego braku
    doświadczenia, ale nie potrafię wybrać najlepszych lokat
    dla siebie.

    Chcę ulokować PLN i USD na okres do 6 miesięcy.
    Minima podawane przy różnych lokatach spełniam.

    Chodzi mi oczywiście o jak najwyższe oprocentowanie oraz
    minimalne opłaty na wejściu i wyjściu. Konieczność zerwania
    lokaty przed terminem jest mało prawdopodobna, stąd straty
    wynikające z ewentualnego zerwania nie są najważniejsze.

    Może ktoś mógłby coś podpowiedzieć? Oczywiście decyzja
    i odpowiedzialność za tę decyzję będzie tylko moja.
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 2. Data: 2009-12-13 21:26:48
    Temat: Re: Jaką lokatę wybrać?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MaNa" news:hg3mbl$md2$1@nemesis.news.neostrada.pl

    [ciach]

    Lokata w PLNach:
    http://lokaty.open.pl/form1/94/

    Lokata w USD (kilka propozycji)
    http://polbank.pl/konta-lokaty/lokata-dynamiczna/opr
    ocentowanie-lokaty-w-dolarach.html
    http://depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html
    http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/loka
    ty/lokata_standardowa

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-12-13 21:34:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MaNa" <a...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]

    > lokaty przed terminem jest mało prawdopodobna, stąd straty
    > wynikające z ewentualnego zerwania nie są najważniejsze.

    Co do PLN, uważam, że jedyna sensowna opcja obecnie to odpowiednia ilość
    kont oszczędnościowych w Eurobanku.
    http://www.eurobank.pl/produkty,konta,rachunek-oszcz
    ednosciowy,23,9.html

    Jeśli chcesz się koniecznie zdywersyfikować pomiędzy banki, rozważ
    ewentualnie dodatkowo na przykład to:
    http://www.meritumbank.pl/indywidualni/lokaty/lokata
    _meritum_kapitalizacja_dzienna#r,main,selectedTab=19
    04

    Reszta raczej nie jest warta uwagi, chyba że chcesz lokować naprawdę duże
    kwoty, to ewentualnie w ramach dodatkowej dywersyfikacji.

  • 4. Data: 2009-12-13 22:23:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Aha i dla odważnych jeszcze Polbank jest.
    http://www.polbank.pl/konta-lokaty/konto-mocno-oszcz
    edzajace/index.html

    Ale mała kwota, można 3x5000 zł na 6,5% ulokować, a to co powyżej już na 5%,
    czyli przy wyższych kwotach sprowadza się to do tego samego co w Eurobanku,
    tylko ewentualnie emocje są dodatkowo gratis. Dodatkowo nie wiem jak tam
    jest z opłatami za konta i czy trzeba zakładać, musiałbyś się wczytać na
    stronie albo może ktoś dopowie.

  • 5. Data: 2009-12-13 22:52:08
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

    Mam na gorąco 2 pytania do Marka:
    1) dlaczego podaną lokatę w Eurobanku uważasz
    za lepszą od podanej w Meritum Banku ?
    2) dlaczego podaną lokatę w Polbanku uważasz
    za lokatę dla odważnych - jaki jest w niej haczyk?

    Można by jeszcze rozważyć założenie lokaty
    np. na 3 miesiące, a potem znowu na 3 miesiące.
    Zdaje się, że w OpenFinanse (rachunek w Noble Banku)
    byłoby porównywalne z powyższymi, przynajmniej przez
    pierwsze 3 miesiące, bo nie wiadomo co będzie potem.

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 6. Data: 2009-12-13 23:17:48
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MaNa" <a...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    > Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > Mam na gorąco 2 pytania do Marka:
    > 1) dlaczego podaną lokatę w Eurobanku uważasz
    > za lepszą od podanej w Meritum Banku ?

    W Eurobanku (także w Polbanku) masz de facto inwestycję a'vista, czyli pełną
    płynność środków bez utraty odsetek, za cenę niższego o 0,65% oprocentowania
    (w stosunku do obecnej oferty Meritum). W każdej chwili możesz przeskoczyć
    np. na kontrakt 3 lub 4-miesięczny w dowolnym banku, jeśli pojawi się jakaś
    oferta promocyjna w najbliższym czasie albo po prostu będziesz miał taki
    kaprys. W Meritum masz kontrakt na z góry ustalony czas bez możliwości
    modyfikacji w jego trakcie (w szczególności nie możesz go zawrzeć na dowolny
    okres np. na 6,5 miesiąca). Dla mnie akurat płynność ma kapitalne znaczenie,
    dla Ciebie może być nawet bez znaczenia, wtedy wybierzesz Meritum albo Open.

    > 2) dlaczego podaną lokatę w Polbanku uważasz
    > za lokatę dla odważnych - jaki jest w niej haczyk?

    Polbank - nienajlepszy interfejs internetowy, powolność obsługi w
    oddziałach, brak gwarancji BFG (gdyby już były to ktoś mnie poprawi) a w
    zamian za to gwarancje w Grecji, która ostatnio ma złą prasę i cholera wie
    jak bogate państwa będą to rozgrywać, a 6 miesięcy to szmat czasu.

> [...]
    > byłoby porównywalne z powyższymi, przynajmniej przez
    > pierwsze 3 miesiące, bo nie wiadomo co będzie potem.

    Pewnie. Tylko pamiętaj, żeby wybierać raczej z ofert "bezbelkowych".
    Wprawdzie teoretycznie mogą się zdarzyć się takie kurioza, że może sie
    bardziej oplacać lokata obelkowana niż nieobelkowana, ale w praktyce raczej
    na to nie natrafisz.

  • 7. Data: 2009-12-14 02:03:40
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...w.pl> napisał(a):

    [...]

    > Dodatkowo nie wiem jak tam jest z opłatami za konta i czy trzeba
    > zakładać, musiałbyś się wczytać na stronie albo może ktoś dopowie.

    Polbank - Mocno oszczędzające są podpięte do Rachunku podstawowego. Konta
    bez opłat, ale trzeba je założyć w oddziale i w sumie rzeczywiście cała
    zabawa ma sens dla 15 K PLN.
    Eurobank - tu trzeba pamiętać aby po wycofaniu środków zamknąć konto, bo
    jest bezpłatne jeśli się spełni warunki - średnie wpływy 800 PLN lub średnie
    saldo powyżej 10 K PLN.

    IMHO przewaga lokat jest taka, że jest to kontrakt terminowy, który po
    zadanym czasie wygasa i nie trzeba śledzić TOiP banku, a zarządzanie
    kolejnymi ROR&#8217;ami dla nie-hobbystów może być uciążliwe. Chyba że przy okazji
    autor wątku chciałby zmienić konto podstawowe lub lepiej w sposób świadomy
    założyć kolejne backupowe. Wówczas z tej dwójki na dziś bym wybrał Eurobank.

  • 8. Data: 2009-12-14 02:07:44
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Tomasz Opalski pisze:
> [...]
    >>
    > Polbank - Mocno oszczędzające są podpięte do Rachunku podstawowego. Konta
    > bez opłat, ale trzeba je założyć w oddziale i w sumie rzeczywiście cała

    A to prawda że do założenia konta nr 2 i nr 3 w Polbanku potrzebne jest
    przelewanie wynagrodzenia z pracy? Znajomy wrócił i ponoć mu coś takiego
    powiedzieli, a na grupie się nie spotkałem z takim warunkiem.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 9. Data: 2009-12-14 09:27:57
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2009-12-14 03:07, argothiel pisze:

    > A to prawda że do założenia konta nr 2 i nr 3 w Polbanku potrzebne jest
    > przelewanie wynagrodzenia z pracy? Znajomy wrócił i ponoć mu coś takiego
    > powiedzieli, a na grupie się nie spotkałem z takim warunkiem.

    Na podstawie własnych doświadczeń - nieprawda.

    Chyba, że coś się zmieniło...

  • 10. Data: 2009-12-14 09:51:31
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie rady.

> [...]
    przy okazji autor wątku chciałby zmienić konto
    > podstawowe lub lepiej w sposób świadomy założyć kolejne backupowe. Wówczas z tej

    Czy mógłbyś powyższe wywody nieco rozwinąć? Kompletnie się na tym nie znam.
    Wiem, że definicje użytych przez Ciebie pojęć (TOiP banku, ROR&#8217, konto
    backupowe - dla mnie całkowicie obcych) pewnie można znaleźć w Internecie,
    ale mnie chodzi o podejście wynikające z doświadczenia.

    Pozdrawiam
    MaNa