  • Data: 2009-12-15 23:18:58
    Temat: Re: Jakąlokatęwybrać?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:7...@n...onet.pl

    > Można dostac 5,05% netto dla depozytu w euro na tradycyjnej lokacie?

    Nie, nie można. Stawki dla EUR porównuj a nie teleportuj się między
    walutami. :)

    > Możesz dac przykład jakiegoś dobrego depozytu obecnie?

    Nie chcę w Internecie ujawniać w jakich bankach trzymam środki z przyczyn,
    których łatwo się domyśleć. Ale bez problemu znajdziesz standardowe oferty
    do 1,5% brutto dla a'vista, do 3,5% brutto na lokatach oraz oferty specjalne
    nawet do 8-10% brutto dla ograniczonych kwot i terminów (różnego rodzaju
    krótkie "lokaty powitalne" przy zakładaniu konta itp.). Przy wyższych
    kwotach można gdzieniegdzie donegocjować jeszcze z 0,75% do ofert
    standardowych. Ofert private nie miałem jeszcze okazji przetestować. To na
    terenie EU. Banki "egzotyczne" to wiadomo - inne zalety i inne zasady.
    Islandia, Norwegia itd - inne waluty.

    > Nie wiem już dlaczego, ale byłem
    > przekonany, że to u nas są wysokie procenty.

    I miałeś rację. Tylko zobaczymy ile te PLN będą za rok warte z odsetkami w
    stosunku do ich dzisiejszej wartości w EUR.