    From: "tp" <t...@d...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki Bank (ale w USA )
    Date: Mon, 3 Jun 2002 23:01:34 -0400

    "theo" <t...@i...pl> wrote in message
    news:adgf4m$605$1@news.tpi.pl...
    > najpierw to musi miec pozwolenie z nbp na założenie sobie konta za granicą
    > bo później będą problemy z trasferem środków do Polski (no chyba że
    poprostu
    > zlikwiduje konto i kase przywiezie w skarpecie)

    Glupoty Wasc gadasz...

    Jesli legalnie przebywa / pracuje za granica, to ma prawo
    zalozyc sobie tam konto i z niego korzystac (na podstawie
    ogolnego zezwolenia dewizowego).
    Poki co, jest tylko zobowiazana do przetransferowania zawartosci
    tego konta nie pozniej niz w dwa miesiace od powrotu do Polski.
    Ale wroble cwierkaja, ze od pazdziernika to tez ma przestac
    obowiazywac.

    Co do meritum: IIRC, na lotnisku JFK jest oddzial Citi - zahacza
    o niego autobus miedzyterminalowy. Jest to jakis sposob na zamkniecie
    konta w dniu odlotu. A co do prowizji za prowadzenie, to trzeba
    by chyba spojrzec na www.citi.com . Tylko ten Citi w USAch
    ma opinie rownie zszargana jak na pbb...

    Pozdrowionka
    Tadeusz