    From: "tp" <t...@d...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki Bank (ale w USA )
    Date: Wed, 5 Jun 2002 00:28:36 -0400

    Czolem

    Pozwol, ze zrekapituluje.

    Osoba, ktora rozpoczela ten watek poruszyla nastepujacy temat:
    "Moja siostra będzie przez 4 miesiące w stanach, ma pozwolenie
    na pracę i chciałaby tam otworzyć sobie konto, na które by otrzymywała
    wynagrodzenie."

    Odpowiedziales na to, ze: "najpierw to musi miec pozwolenie z nbp
    na założenie sobie konta za granicą"

    Skorygowalem to piszac, ze:
    "Jesli legalnie przebywa / pracuje za granica, to ma prawo
    zalozyc sobie tam konto i z niego korzystac (na podstawie
    ogolnego zezwolenia dewizowego)."

    A Ty na to: "a wiec wiedz WASC ze nowy przepisy dewizowe beda jeszcze
    bardziej zaostrzone (np transfery z tyt rozliczen za towary bede
    mosialy byc udokomentowane od kwoty 15.000 eur a nie jak dotad
    od 20.000)".

    Zwroc uwage, ze w Twojej odpowiedzi zabraklo ustosunkowania sie
    do mojej tezy o legalnosci zalozenia konta za granica przez osobe
    legalnie pracujaca za granica - czyli odpowiedzi na temat interesujacy
    osobe, ktora rozpoczela ten watek. Innymi slowy: odpowiedziales moze
    i dobrze, ale nie na temat. Za takie cos w szkole dostawalo sie lufe.

    A wracajac do meritum:
    Czy nadal upierasz sie przy swoim twierdzeniu, ze: "najpierw to musi
    miec pozwolenie z nbp na założenie sobie konta za granicą" ?
    Bo jesli tak, to wskaz, prosze, podstawe prawna tegoz twierdzenia.
    A jesli nie, to nie obrazaj sie, kiedy ktos koryguje Twoje opinie.

    Co do wspomnianej przeze mnie informacji, ze "od pazdziernika
    ma przestac obowiazywac nakaz transferu srodkow z kont
    zagranicznych do Polski w ciagu dwoch miesiecy po powrocie",
    to cwierkaja o tym wroble na Wiejskiej. Jest to oczywiste rozwiniecie
    projektu zlikwidowania wymogu uzyskiwania indywidualnego
    zezwolenia dewizowego z NBP na korzystanie przez rezydentow
    Polski nie bedacych obywatelami innych panstw z kont zagranicznych.
    Ale oczywiscie do pazdziernika wiele jeszcze moze sie zmienic
    i z propozycji tej zmiany (podobnie jak i zmiany kwot granicznych)
    moze nic nie wyjsc.

    Pozdrowionka
    Tadeusz