    From: "Kalafiorczyk" <_...@s...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki Bank (ale w USA )
    Date: Sun, 09 Jun 2002 02:12:53 GMT

    Aleksander W. Oleszkiewicz <a...@o...NOSPAM.net> wrote:
    > Dlatego wydaje mi się, że bank powinien mieć oddziały przynajmniej na
    > Florydzie i w NYC. Chyba że są jakieś konta bezprowizyjnae typu
    > naszego mBanku, które mogłaby opróżnić z kasy w bankomacie i wyjechać
    > bez ich zamykania.

    Zdecydowana większość kont ma dzienny limit wyciągania gotówki
    z bankomatu w okolicach $400. Lepiej nie liczyć na możliwość
    wyczyszczenia rachunku z bankomatu. Zostawiać niezakniętego
    konta też nie polecam, chyba że ktoś już nigdy nie zamierza
    wrócić do USA w ciągu 10 lat. Tutejsze biura informacji
    kredytowej są bardzo sprawne i będzie miała przechlapane
    życie w czasie ewentualnych następnych wizyt w USA.

    Konta bezprowizyjne (albo z bardzo małymi prowizjami) są zazwyczaj
    w mniejszych bankach: lokalnych albo regionalnych. Ktoś tutaj
    polecał "Bank of America". Ja bym ten bank umieścił w 1 dziesiątce
    banków do omijania. Ma rzeczywiście najbardziej (lub jedną z
    najbardziej rozbudowanych) sieci oddziałów i bankomatów, ale
    standard obsługi kilenta jest zdecydowanie poniżej przeciętenej.
    Zwłaszcza przy niestandartowych tranzakcjach. Ja dużo korzystam
    z BofA ponieważ onegdaj BofA wykupił mój były bank "Security
    Pacific", ale nie zmienił warunków kont odziedziczonych po "SP".
    Omijać BofA z daleka, chyba że komuś sprawia przyjemność
    załatwianie spraw przez telefon z zaspanymi pracownikami
    BofA ze zdalnego oddziału obsługi klienta w Indiach.

    > Z tego co piszesz wnioskuję, że karta bankomatowa jej wystarczy
    > również na podróż. Zresztą w razie czego będzie miała polską VC.

    Rezerwacje (motele, samochody, samoloty) robić polską Visą a
    płacić potem amerykańską bankomatową. I koniecznie prosić o
    zdjęcie autoryzacji z polskiej karty po zapłaceniu amerykańską.

    Jeśli zamierza podróżować wynajętym samochodem to warto postarać
    się o debetową Visę lub Mastercard. A to z uwagi, że karty te
    dają darmowe ubezpieczenie wynajętych samochodów. Jest to tzw.
    "secondary insurance", ale dla kogoś, kto nie posiada własnego
    samochodu i własnego ubezpieczenia, automatycznie stają się
    "primary insurance". Oszczędności około $15 na dzień wyporzyczenia
    samochodu.

    > A SSN już ma przyznany.
    50% sukcesu ma już z głowy.

    Pozdrawiam,