  • Data: 2010-02-02 09:12:48
    Temat: Re: Jaki wynik dla systemu na FW20?
    Od: mylogi <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Lut, 18:35, Gonzo <g...@n...nn> wrote:

    > Tak, lapie dlugoterminowe trendy.

    > Nie jestem pewny czy slabo: dd 400pkt i mniej wiecej tyle samo rocznie.
    > Jesli akceptujesz dd 30% to masz okolo 30% rocznie.

    > Po co dzielic na 2 czesci? Aby bylo out of sample? Caly okres jest out
    > of sample, system nie ma zadnych optymalizowanych i nie optymalizowanych
    > parametrow.

    > Tylko ze 100 transakcji oznaczalo by trejd co miesiac. Trudno nazwac to
    > dlugookresowym trendem.
    >
    > Dzieki za opinie,

    Gonzo,

    zawsze masz okres in-sample i out-of-sample
    jesli zrobilas , zreszta jak wiekszosc ze szuka na calym dostepnym
    okresie
    to Twoim out-of-sample stanowia dane przyszle
    i na nich dowiesz sie czy metoda znaleziona na In-sample dziela czy
    tez nie dziala
    a znalazles cos co bylo dopasowane do danych badanych
    ..a przeciez chodzi nam o znalezienie metody zarabiajacej w PRZYSLOSCI
    a nie na danych historycznych.

    to ze masz za malo danych
    to trudno znaczy ze chcesz zrobic metode o perwnych horyzoncie na
    niewlasciwym rynku
    ja zaczynalem w 2001 roku to mielismy dane za 1,5 roku dla FW20
    i z koniecznosci trzeba bylo dzialac na interwale max 5 minutowym
    inaczej w badaniu byloby ZA MALO SWIECZEK
    trzebabylo tez szukac metod o duzej czestosci transakcyjnej
    bo inaczej byloby ZA MALO TRANSAKCJI
    obecnie jak mamy danych za 8 lat ( dostepne od 17.11.2000)
    mozna dzialac na wyzszym interwale, ja dzialam na M15.

    co do DD
    to sa roznie liczone DD
    +intra czyli po zamknieciach interwalu systemu
    +po transakcjach
    +po zamknieciach dnia ( dla sys intra)
    uwazam ze podstawowy to wg wyceny na fix
    czyli Equity z CRRa

    proporcja DD co zysku rocznego
    1:1 mnie by nie satysfakcjonowala
    ocekiwal ze nagroda bedzie przewyzszal bol jaki musze po drodze
    przejsc

    dla porownania dla systemow intra
    dd 250-500 pkt
    zysk roczny 2000-4500 pkt

    jeszcze raz zastrzegam ze nie mam doswiadczenia z systemami dziennymi.
    napewno kuszaca opcja z uwagi na minimalny czas obslugi