eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJakie polskie karty płatnicze/kredytowe są akceptowane w Japonii? › Re: Jakie polskie karty płatnicze/kredytowe są akceptowane w Japonii?
  • Data: 2008-01-08 22:58:44
    Temat: Re: Jakie polskie karty płatnicze/kredytowe są akceptowane w Japonii?
    Od: "Janusz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Mlynarski" <k...@W...security.pl> wrote in message
    news:flvp9f$nhp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam Szanowne Grono,
    >
    > mam pytanie, jak w temacie. Słowem - jakie wydawane przez polskie banki
    > karty płatnicze/kredytowe są akceptowane w Japonii (zarówno w
    > bankomatach, jak i w sklepach)?
    >
    > Będę niezwykle zobowiązany za wszelkie informacje!
    >
    > Usiłowałem coś na ten temat "wygooglić", ale niestety rezultaty są nader
    > mizerne. :(
    >
    > -K.

    Wróciłem tydzień temu z Japonii, więc informacje są dość świeże ;) Ogólnie
    jest z tym kiepsko. Wypłata gotówki (korzystałem z Maestro z Pekao SA)
    udawała mi się tylko w bankomatach Citibanku (a nie jest ich dużo - całe
    szczęście są na lotnisku w Tokio (NRT), więc zaraz po przylocie można wyjąć
    jakieś jeny, żeby dostać się do miasta). Wszelkie inne bankomaty, które
    próbowałem odmawiały wypłacania gotówki. Jeśli chodzi o płacenie kartą -
    udało mi się (VISA z Citi) zapłacić tylko za hotel (ale to akurat był Hyatt,
    więc byłoby dziwne, gdyby nie obsługiwali zagranicznych kart). We wszelkich
    innych miejscach porażka (łącznie z automatami do sprzedaży biletów
    kolejowych - jak mnie zresztą poinformowała - z pięknym akcentem - pani
    pomagająca w obsłudze tych automatów - "Japanese cards only" ;)) Ogólnie
    raczej nastawiałbym się jednak na korzystanie z gotówki (a - i jeszcze
    jedno - absolutnie nie opłaca się wymiana waluty w bankach - przynajmniej na
    lotnisku mają jakieś koszmarne prowizje...)

    Pozdrowienia,
    Janusz