  • Data: 2010-04-21 16:34:43
    Temat: Re: Japonia, deflacja, druk
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" hqn1ds$qlk$...@n...onet.pl

    > A może to złotówka traciła szybciej niż dolar?

    Ano traciła. :) toż nigdy dodrukowanie pieniądza nie może
    dać wzrostu wartości tegoż pieniądza, chyba że da wzrost,
    ale dopiero w odległej perspektywie.

    > możesz jaśniej?

    Chodzi Ci o to, że to nie z angielskiego, lecz z łaciny? :)
    (a łacina to obowiązkowy/urzędowy język tegoż Kościoła)

    -=-

    Czym różni się system komunistyczny od wspólnotowego, do którego dąży Kościół?
    I dlaczego Kościół z taką obawą (z taką niechęcią) patrzy na liberalizm,
    którego przedstawicielami w Polsce są ponoć ludzie z Platformy Obywatelskiej?

    Komunizm, jaki znamy, nie dzielił się dobrami z władzami Kościoła.
    Ani dobrami nie dzielił się, ani władzą nad duszami.

    A duchowni nie lubią pracowania -- wolą skubanie.
    Strzyżenie owieczek, dojenie, skubanie...

    Kościół rzymskokatolicki nie walczy zbyt zajadle z komunizmem
    tam, gdzie komunizm dzieli się władzą z ludźmi Kościoła. :)
    Ustrój wolnorynkowy dla władz Kościoła nie jest życzliwy, gdyż
    nakazuje pracowanie, nie zaś dzielenie się z potrzebującymi. :)

    -=-

    Wybuch w kopalni -- Caritas zbiera pieniądze. :)
    Powódź lub inna klęska żywiołowa -- Caritas zbiera pieniądze. :)
    Tragedia w Smoleńsku -- Caritas zbiera pieniądze. :)

    ZUS nie zbiera pieniędzy w związku z tragediami. :)
    ZUS wtedy daje, czyli traci, czyli w głębinach swych dusz,
    pracownicy ZUSu wołają: Boże!!! -- mamy dość tych tragedii!!!
    Ale Caritas zbiera i bogaci się dzięki tym tragediom, a ponoć
    człowiek dwóm panom służyć naraz nie może, więc taki Caritasman
    woła w głębinach swej duszy... ...nieco inaczej...

    Podobnie rzecz się ma z akcyzą alkoholowa czy tytoniową. :)

    -=-

    A czy słowo 'komunizm' bierze swój początek w języku polskim z języka
    angielskiego, czy z łaciny, czy z innego języka -- nie wiem. Pewnie
    nikt nie chce uznać, że to jego dzieło. ;)

    Sowiety to nie komuniści, ale radni -- chyba.
    Państwo sowieckie, czyli państwo rad -- robotniczo-chłopskich rad.

    Potrzeba dialogu żyje w każdym człowieku.
    (dlatego właśnie morduje się tych, którzy mają coś do powiedzenia)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'