eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJeden z najwiekszych deweloperow sprzedal 3 razy mniej mieszkan niz w poprzednim rokuRe: Jeden z najwiekszych deweloperow sprzedal 3 razy mniej mieszkan niz w poprzednim roku
  • Data: 2008-04-28 09:00:19
    Temat: Re: Jeden z najwiekszych deweloperow sprzedal 3 razy mniej mieszkan niz w poprzednim roku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Co to znaczy, że mieszkań jest sporo mniej niż chętnych? Gdyby się
    > każdego spytać, to okaże się, że każda para chciałaby mieć swoje
    > mieszkanie.

    To chyba normalne?

    Nawet nie tylko para, osoby samotne rowniez.

    > Ale twierdzenie na tej podstawie, że mieszkań jest mniej niż
    > chętnych to kłamstwo.

    Ta podstawa moze nie jest wystarczajaca (ale tez nie byloby to
    klamstwo, a raczej brak dowodu na teze). Nie twierdze tez, ze "liczba
    mieszkan" np. w calel Polsce jest mniejsza lub wieksza od
    czegokolwiek. To by byla informacja bez sensu. Natomiast myslisz ze
    z czego wziely sie obecne ceny mieszkan? Moze z nadmiaru podazy
    w atrakcyjnych miejscach?

    > Równie dobrze można by się spytać, czy chciałbyś mieć mercedesa. A
    > potem twierdzić, że mercedesów jest mniej niż chętnych na nie.

    Analogia calkowicie nietrafiona - nie chcialbym miec mercedesa (nie
    potrzebuje), natomiast zdecydowanie wolalbym miec gdzie mieszkac niz
    nie miec.

    Obawiam sie wiele osob mysli podobnie :-(

    > Jak kogoś nie stać na swoje mieszkanie, to mieszka z rodzicami,
    > dziadkami itp. I nie jest to nic nienormalnego, wielopokoleniowa
    > rodzina ma również swoje zalety. Wmawianie, że trzeba ją rozbić na 2-3
    > mieszkania jest nieporozumieniem.

    Kiedys ludzie mieszkali w kawalerkach z dziecmi i rodzicami (dziadkami
    tych dzieci). Czy to jest nieporozumienie? Obserwacje zachowan znanych
    mi osob wydaja sie swiadczyc, ze jednak tak.

    Nie wiem, moze jakas ustawa o Mx?
    --
    Krzysztof Halasa