  • Data: 2012-02-28 11:26:05
    Temat: Re: KB nie czyta tego, co do niego ślę?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jiibbd$4ef$...@i...gazeta.pl

    > ze mnie, na drwienie z moich przykazań... Ozorowski za

    + ze mnie, na drwienie z moich przykazań... Łazewski za
    > twoje pieniądze posuwa młode dziewczęta, Ozorowski ustami
    > Kopani twierdzi, że nie ma prawdy i nie ma mnie...

    > Zastanów się -- cóż to za religia, która nakazuje w imię Boże
    > mordować innowierców? Czyż bóg nie nakazuje -- Nie zabijaj?

    + mordować innowierców? Czyż Bóg nie nakazuje -- Nie zabijaj?

    A jest to ten sam Bóg -- i dla rzymskiego katolika, i dla narodowego
    katolika, i dla prawosławnego, i dla grekokatolika, i dla protestanta
    innego niż katolik, i dla muzułmanina, i dla mnie, i dla żyda...

    A piszę to jako zwykły, prosty, skromny człowiek, nie jako Najwyższy
    Kapłan Jednoosobowego Kościoła Katolickiego, który Miłością swą
    ogrania całą ludzkość żyjącą na całej kuli ziemskiej.

    [hm... ludzkość... ale umarli też są bogaci... mają
    rodziny, krewnych... może ogarnąć także umarłych?...]

    > I wojna światowa to poprawka do I wojny światowej.

    + II wojna światowa to poprawka do I wojny światowej.

    > nie historia, ale religia. Oficjalnie milion dolarów Indie wydają
    > na wojnę z Pakistanem. Wojna toczy się od początku niepodległości
    > tych ziem.

    Milion dziennie. Nieoficjalnie 10 razy więcej.
    Pakistan i Indie zaopatrują się u tych samych dostawców broni czy amunicji.
    (na przykład w Szwajcarii miłującej pokój [i kuchnię do tego stopnia,
    że potrzebującym udziela kredytów mieszkaniowych na warunkach dobrych
    dla siebie])

    > Rzeczypospolita obojga narodów była dziwnym państwem.
    > Żyli tu obok siebie żydzi, protestanci, rzymscy katolicy,
    > prawosławni, grekokatolicy... Rozmawiali różnymi językami,

    No tak -- i muzułmanie.

    > nierzadko języki te nie miały ostrych granic -- język
    > ukraiński jest chyba tego dobrym przykładem.

    > Latami dłubano i dłubano, aż w końcu z jednej strony Krzyżacy
    > sekularyzowali się, przekształcili w państwo antypapieskie,
    > ale i dynastię sprzeciwiającą się papieżom powalono. Kolejni
    > władcy RON od nowa (jak Jan II Sobieski) załamywali, że Polacy
    > powinni układać dobre stosunki nie z papieżem, ale ludźmi mądrymi.

    Jednak Rzym pozostał (mimo padu krzyżowców) a RON upadła.
    Czyli obrano zły obiekt na przeciwnika.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'