    From: "sensei" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Citi, limity.
    Date: Thu, 8 Apr 2010 09:22:14 +0200

    news:m3r5mr6jx3.fsf@intrepid.localdomain...

    > Duzo musisz kupowac w sieci zeby mialo to jakis sens.

    ja już tak dużo kupowałem KK Citi że mam ją za darmo do końca.
    Teraz po prostu przestanę kupować bo karta stała się niebezpieczna, poza
    paroma transakcjami w Internecie.

    > Duzo wiekszym ryzykiem jest uzywanie karty bez scalaka, gdyz wtedy
    > w przypadku fraudu skopiowana karta (a skopiowac ja jest bardzo latwo)
    > bank nie moze zrobic chargebacku "bez podawania przyczyn", i cale ryzyko
    > spada w praktyce na klienta. Nie zalezy to specjalnie od PINu, i w sieci
    > jest wiele skarg klientow (tak tak, takze z Europy Zachodniej i USA),
    > ktorych bank obciazyl kosztami fraudow bez uzycia PINu.

    co też powiesz? Gwarantem jest nie mój podpis. Niech bank i sprzedawca się
    martwią dlaczego zrealizowali transakcję nie moim podpisem. Jestem DUZO
    bardziej zabezpieczony niz w przypadku podejrzenia/skradzenia PIN.

    > Jesli uzywamy karty z procesorem, przynajmniej teoretycznie (ale takze
    > praktycznie, jesli mamy do czynienia z sensownym bankiem) posiadacz nie
    > odpowiada za fraudy bez wykorzystania procesora. PIN to sprawa wtorna,
    > podejrzenie (lub np. podsluchanie) PINu jest duuuzo latwiejsze niz
    > skopiowanie zawartosci scalaka. PIN na karcie ze scalakiem chroni
    > glownie przed fraudem utracona karta.

    jak ktos podejrzy PIN to lezysz i kwiczysz a bank umywa ręce...

    > Inna sprawa, ze potwierdzanie PINem powinno wystepowac tylko w przypadku
    > weryfikacji PINu przez karte (a wiec chip) i moze jeszcze przy
    > (szyfrowanej) weryfikacji online (takze jesli uzywamy procesora). PINu
    > nie powinno sie podawac przy transakcjach innych niz z uzyciem
    > procesora. Nie jest to jednak zasadnicza roznica, bo nawet przy
    > transakcji chipowej sciezka magnetyczna karty moze zostac skopiowana,
    > a PIN np. podsluchany.

    PINu nie powinno się podawać w żadnym publicznym miejscu, ani w sklepie ani
    w Internecie bo to dana wrażliwa. PIN to sobie można podawać w bankomacie.
    Ostatnio robiąc transakcję zdalną kartą paniusia chciała uzyskać ode mnie
    kod CVV2 to ją wysłałem na drzewo. Nie życzę sobie podawania danych
    wrażliwych komuś przez telefon a do takich należy CVV2 i PIN. Niech sobie
    zainstalują taki terminal żeby przez telefon wystarczył im numer karty i
    data ważności.