    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Lukas Bank - duch przeszłości
    Date: Thu, 04 Feb 2010 20:56:37 +0100

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > Mam pytanie: czy nie jest tak, że teoretycznie trzeba zapłacić to co
    > się nie przedawniło czyli odsetki naliczone w 2 lub 3 ostatnich
    > latach?

    Jesli sa nalezne, to moze tak. Ale czy rzeczywiscie sa nalezne? Odsetki
    generalnie nie istnieja samodzielnie, sa zwiazane z naleznoscia glowna.
    Jesli naleznosc glowna sie przedawnila, to nie jestem pewien czy w ogole
    mozna dochodzic odsetek od niej.

    Poza tym wysokosc odsetek, ktore nie sa uregulowane umowa, okresla KC.

    > A czy spłata samego kapitału nie zostanie potraktowana jak uznanie
    > całego swojego zobowiązania?

    To zalezy pewnie od okolicznosci, np. tytulu wplaty, oraz od tego, kto
    to ocenia.

    Tyle ze wszystko to niestety komplikuje istnienie BTE, narzedzia
    umozliwiajacego bankowi skuteczne dochodzenie dowolnych naleznosci,
    w tym takich, ktore nigdy nie istnialy.
    --
    Krzysztof Halasa