  • Data: 2007-01-14 12:16:49
    Temat: Re: KK Mille - wymiana karty
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    K.K. napisał(a):

    > Wymieniona karta ma inny numer i pin. Wymiany dokonuje się gdy
    > poprzednia została utracona lub gdy jest 'spalona'.
    > Kto poniesie koszty związane z 'obsługą' ewentualnych fraudów bez
    > możliwości wykrycia faktycznych sprawców? Czy bank powinien 'nagradzać'
    > użytkowników wymienianych kart za narażanie siebie i banku? Czy Twoim

    Ergo - jest to ukryta opłata za zastrzeżenie karty. Nie jest pobierana w
    momencie zastrzeżenia, tylko za czynność następującą bezpośrednio po
    zastrzeżeniu karty i bezpośrednio z zastrzeżeniem powiązaną.

    No bo skoro za wydanie duplikatu karty niezastrzeżonej bank W OGÓLE nie
    pobiera od klienta opłaty, a za wydanie karty w miejsce zastrzeżonej
    pobiera pełną opłatę roczną, to inaczej tego nazwać nie można...

    > zdaniem całkowitym nieporozumieniem jest przeniesienie odpowiedzialności
    > na winnego lub partycypowanie winnego w tej odpowiedzialności?

    Generalnie nawet jestem skłonny się zgodzić z Twoją argumentacją, ALE od
    tego jest uprawnienie ustawowe, coś co należy się klientowi jak psu
    buda. A bank tutaj sobie dodatkowo liczy "za skorzystanie z
    zabezpieczenia gwarantowanego w ustawie - x PLN".

    Ponadto z tego co pamiętam, banki nie mogą pobierać opłat za
    zastrzeżenie karty (UOKiK maczał w tym palce chyba). A tutaj jest
    przecież praktycznie ewidentna taka opłata. Co innego, gdyby za duplikat
    bank także pobierał analogiczną opłatę, ale tutaj jest 0 (słownie ZERO!)
    złotych polskich - wystarczy przyjść do oddziału, powiedzieć, że karta
    się nam wytarła i za darmo otrzymamy duplikat.

    Nadmieniam, że nie mam monopolu na rację - chętnie zapoznam się z innymi
    opiniami.

    > Duplikat to dokładna kopia z tym samym numerem i pinem wydawana w
    > miejsce karty uszkodzonej lub zniszczonej nie z winy jej użytkownika.

    OK, to już rozumiem. Tylko, że zapis jest dość nieklarowny, bo jedna
    pozycja w cenniku nazywa się "wymiana karty", a przypis do drugiej
    pozycji brzmi mniej więcej "pobiera się w przypadku wymiany karty".
    Zdecydowanie można się pogubić. :-)