eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKK - czy jest to kradziez pieniedzy?Re: KK - czy jest to kradziez pieniedzy?
  • Data: 2005-04-06 16:48:18
    Temat: Re: KK - czy jest to kradziez pieniedzy?
    Od: "Adam" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >
    > W myśl polskiego prawa, to nie on poświadczył nieprawdę, ale oni
    > popełnili przestępstwo wypełniając podpisany przez niego in blanco
    > dokument niezgodnie z umową (art. 270§2 kk).
    >
    > Otwartą pozostaje kwestia dowodowa. Avis musiał by gościa pozywać.
    > Zgodnie z prawem międzynarodowym pozew kierują do sądu w Hiszpanii -
    > tylko nie wiem jak prawo Hiszpańskie zareaguje wobec braku powoda. Potem
    > potworne schody z uznaniem wyroku w Polsce. Mylę, ze sobie odpuszczą.
    >
    > W odwodzie pozostaje fakt, ze jeśli na dokumencie zwrotu pojazdu (nie
    > ważne chwilowo z jaką godziną) znajduje się podpis naszego pytającego, a
    > ten jest w stanie dowieść, że o 21:00 w Hiszpanii go nie było, to dowód
    > na to, ze tamci sfałszowali dokumenty. To według polskiego prawa również
    > przestępstwo, bo przecież taka dokumentacja jest równocześnie
    > dokumentacją działalności gospodarczej (art. 303 kk).
    >
    > Generalnie powództwo Avisu może się wiązać ze złożeniem przez naszego
    > pokrzywdzonego zawiadomienia o przestępstwie. Mozę to zrobić tu w Polsce
    > składając jednocześnie oświadczenie o zezwoleniu na ściganie
    > międzynarodowe. Sprawa już za kilka miesięcy trafi do Hiszpanii, ale
    > wówczas pracownik Avis, czy też inna osoba odpowiedzialna za rozliczenia
    > będzie miał poważne kłopoty.
    >
    > Reasumując ja bym transakcję jednak reklamował i jednocześnie złożył
    > zawiadomienie o przestępstwie tu w Polsce. Albo nawet wcześniej
    > zawiadomienie i z kopią zaświadczenia o złożeniu zawiadomienia złożył
    > reklamację w banku. Moim zdaniem powinno chwycić stosunkowo tanim
    > kosztem.
    >

    Dziekuje, Robert

    Mysle ze sporo mi pomogles. Chociaz sprawa jest juz raczej na dobrej drodze,
    napisze jeszcze jutro e-mail do Kierownika Obslugi klienta w Polsce z
    informacjami, podobnymi do zawartych w Twoim poscie. Mam nadzieje, ze sprawa
    zostanie szybko zalatwiona.

    Pozdrawiam
    Adam


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 16.04.05 13:13 Varg
  • 17.04.05 19:05 Adam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1