    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK ilosc i limity
    Date: Sat, 3 Mar 2007 17:04:14 +0100
    <erq8va$5vt$1@atlantis.news.tpi.pl> <erq98b$p2n$1@news.onet.pl>
    <erqab8$hu5$1@nemesis.news.tpi.pl> <erqbgs$obt$2@news.dialog.net.pl>
    <erqcbs$uig$4@node1.news.atman.pl> <erqcc5$1vd$2@news.onet.pl>
    <e...@s...poczta.onet.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <e...@s...poczta.onet.pl>
    <m...@m...localdomain> <ervuaj$l72$2@news.onet.pl>
    <m...@m...localdomain> <es4ogl$hoh$1@news.onet.pl>
    <m...@m...localdomain> <es63fc$3lh$1@news.onet.pl>
    <es6f5e$ps9$1@atlantis.news.tpi.pl> <es6p7h$oa0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <es6u1u$85p$1@nemesis.news.tpi.pl> <es78mj$5ro$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <es7crf$n1j$1@nemesis.news.tpi.pl> <esc48d$dsn$2@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@k...de> napisał w wiadomości
    news:esc48d$dsn$2@inews.gazeta.pl...

    > Pytanie: Czy ktos juz uzyl danych z Twoiej karty do zakupow w
    > Necie
    > i skladales reklamacje p. w Rajfim? Dopoki nie znajdziesz na
    > wyciagu
    > obcych transakcji to kazda karta jest dobra. Te lepsze poznaje
    > sie dopiero przy reklamacji. Mi sie tez na razie nic takiego nie
    > przytrafilo ale na wszelki wypadek trzymam sie od Rafiego
    > z daleka.

    Nie, na żadnej karcie nie składałem reklamacji "fraudowej"
    (kartami Rajfiego wykonuję tylko takie transakcje internetowe,
    które są rozliczane w złotych, było ich już w sumie na pewno ponad
    50, transakcje rozliczane w innych walutach wykonuję kartami ING -
    tam także nie zdarzył mi się fraud). Ogólnie w Rajfim składałem
    kilka reklamacji innego rodzaju (między innymi dotyczących sposobu
    rozliczenia transakcji internetowej w Skype), i jestem zadowolony
    ze sposobu oraz tempa ich rozpatrzenia.

    To jest oczywiście racja, że dopóki wszystko jest OK, każdy bank
    jest równie dobry. Ja uwżam, że w razie fraudu także nie będzie
    zbyt wielkich różnic pomiędzy bankami, a wokół Rajfiego narosła
    legenda pod tym względem. Ale tutaj odpowiedź może dać jedynie
    praktyka.

    Przy okazji: to kolejny argument żeby posiadać wiele kart. Tak aby
    fraud na którejś z nich nie powodował żadnych realnych
    niedogodności. W skrajnym przypadku, czyli w przypadku
    niesatysfakcjonującego rozpatrzenia reklamacji, można po prostu
    taką kartę wypowiedzieć (ewentualnie przenieść), i niech bank sie
    buja z odzyskiwaniem środków. Kiedy posiadamy kilka kart, ze
    znaczną nadwyżką limitów nad typowym zapotrzebowaniem, mniejszą
    wagę można przywiązywać do takich spraw.

    marekz