  • Data: 2013-01-09 16:59:18
    Temat: Re: KK po co?
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jan 2013 16:34:33 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Nigdy nie słyszałem o tym że matematyk zaokrągli 0.5 do najbliższej
    > parzystej.

    Akurat tu się chyba rabnalem, bo ,,pół do parzystej'' nazywa się po
    angielsku banker's round, wiec chyba jest odwrotnie.

    > A jeśli taka metoda nie istnieje w zakresie mojego pojmowania to zostaje
    > tylko jedna - 0.5 w górę.

    Widzisz, a akurat 0.5 -> 0, 1.5 -> 2 daje o wiele mniejszy blad niz .5 w
    gore dla jakiejs wiekszej ilosci danych (metoda .5 w gore kumuluje te
    zawyzone połówki).

    > Według mnie to się powinno nazywać: największa liczba całkowita mniejsza lub
    > równa danej liczbie i odpowiednio najmniejsza ... większa.... .

    Zeby nie bylo za latwo, to jesli mamy do czynienia z liczbami ujemnymi,
    to się z ,,w gore/w dol'' robi jeszcze dodatkowo ,,do zera/od zera'' :-)

    Polecam: http://en.wikipedia.org/wiki/Rounding

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns