  • Data: 2006-09-08 08:44:49
    Temat: Re: KK pod zastaw lokaty
    Od: "gregoryj" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wcale ze nie lepsze. To zalezy kto do czego karty potrzebuje.
    > Karta kredytowa z limitem 500zl jest smieszna. Szkoda placic oplaty rocznej.
    > To juz lepiej uzywac debetowki i debetu na RORze.

    pierwszej oplaty rocznej nie ma przy kredytowkach i to w wiekszosci
    bankow. jesli chodzi o millennium to 1 rok za friko. w przeciwienstwie
    wiekszosc debetowek wypuklych jest platnych

    > A jak ktos chce miec karte do platnosci w necie to albo przedplacone, albo
    > Allekarta.pl lub Money.pl.

    ja jakos nie wierze do konca w te karty do placenia w necie,albo karty
    plaskie do placenia w necie. czesto slyszy sie ze sa w niektorych
    sklepach jakies problemy z zaplaceniem. na pewna z kredytowka
    millennium ani przez net ani normalnie nie ma zadnych problemow z
    placeniem (i zadna inna kredytowka wypukla tez nie ma problemow)

    > Po to sie ma wysoki limit zeby merchant mogl zalozyc odpowiednia duza
    > blokade na karcie (np. w hotelu, wynajecie auta). Nie ma wtedy sensu
    > przelewanie sobie pieniedzy na karte, bo je tam blokujemy.
    > Trzeba zalozyc KK z wysokim limitem - duza lokata np 10k PLN i po 3
    > miesiacach przeniesc ja do innego banku. Pieniadze z lokaty sie uwolnia a
    > karte z wysokim limitem mamy.

    tu sie zgadzam.bardzo dobry pomysl. z tym ze jak pan jest w RNK to nici
    z przenosin. wiekszosc bankow nie przeniesie. nie wiem do konca czy KRD
    ma jakies powiazania z RNK

    > Jak ktos chce przeprowadzic jedna transakcje o wiekszej kwocie (np. kupic
    > komputer) i mialby zasilac konto KK dla tej transakcji (co oznacza ze ma na
    > to pieniadze), to lepiej to zaplacic debetowka - zadnej roznicy w tym
    > wypadku nie bedzie, a wrecz mniej zachodu :)

    no dokladnie. zalezy kto do czego potrzebuje. jesli chodzi o np
    wypozyczanie aut (czyli blokady na karcie, ktore beda zwalniane
    pozniej) to lepiej zalozyc kredytowke na duzy limit (pod duza lokate)
    albo zalozyc konto z debetowka wypukla i wplacic kase na konto.
    natomiast jak jest to rzeczywisty zakup to lepiej kredytowke nadplacic
    albo otwierac konto z debetowka wypukla.
    za amexem millennium przemawia to ze jesli chodzi o operacje
    zagraniczne to karta jest rozliczana w zlotowkach. tylko 1% procent
    marzy american express. poza tym jesli chodzi o USA (i tez inne kraje)
    duzy prestiz (szczegolnie golda).