  • Data: 2009-11-19 21:49:10
    Temat: Re: KapitałBezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    No i widzisz Marku, mylisz się.

    > Do takich rzeczy służy Lokata Bankowa albo ewentualnie Obligacja lub Akcja
    > Spółki Dywidendowej. Produkt Getinu w moim odczuciu jest typowym produktem
    > dla kompletnie niezorientowanych w temacie. A, i jeszcze zwraca uwagę brak
    > gwarancji kapitału, gdyby przypadkiem ktoś chciał się wcześniej wycofać albo
    > umrzeć.

    G... prawda z tą śmiercią.
    Cytując OWU (jest tu: http://www.structus.pl/katalog/kapital-bezpieczenstw
    a-vi)
    : Wysokość sumy ubezpieczenia z tytułu zgonu Ubezpieczonego w okresie
    odpowiedzialności Ubezpieczyciela równa jest 100,5%
    zapłaconej składki.

    Czyli w przypadku śmierci jest gwarancja.

    Brak gwarancji kapitału w przypadku chęci wycofania się przed terminem jest na
    całym świecie w strukturach normalny. Mam wrażenie, że chciałbyś, by bank dał Ci
    pewne 40 proc. zysku po pół roku i jeszcze buty wypastował. A tak to tylko w
    Erze, hehe ;)

    > Jak ktoś ma pojęcie o graniu na towarach to zagra na nich bezpośrednio, może
    > sobie nawet stworzyć koszyk taki jak ten indeks.

    Tu się zgadzam. Z zastrzeżeniem, że wtedy nie masz gwarancji kapitału. Struktury
    są właśnie dla osób, które chcą względnego bezpieczeństwa (nominalna ochrona
    kapitału), a przy tym liczą na jakieśtam zyski. Ostatnio zaczęły zapadać
    struktury rozpoczęte już w kryzysie i przynoszą po 10-13 proc. per annum. To dwa
    razy więcej niż na lokatach.

    > Do tego jeszcze katastrofalnie długi okres inwestycji (24 miesiące
    > chyba).

    Hmmm, niektórzy inwestują długo, a inni krótkoterminowo. Nie da się zrobić
    3-mies. struktury z pełną ochroną kapitału i dobrą ekspozycją na jakiś rynek, bo
    są zbyt niskie stopy procentowe u nas i na ochronę kapitału potrzeba zbyt dużą
    część pieniędzy przeznaczyć.

    pozdro,