  • Data: 2004-06-03 08:11:30
    Temat: Re: Kart w Niemczech
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

    Miernik schrieb:

    > A gdzie można spotkać automat który akceptuje i jak rozpoznać czy jest
    > on "regionalny" czy nie?
    >
    > Ja raz próbowałem kupić bilet na strefy A i B na stacji Berlin
    > Ostbahnhof w automacie. Bilet taki kosztuje jakieś 2.20 EUR.
    >
    > Były dwa rodzaje automatów: takie czerwone, gdzie na dowolną relację w
    > niemczech można kupić, i te nie chciały łyknąć ani Visa Electron ani
    > Maestro Integrum. Na obie mówiły zła karta natychmiast, widać że nawet
    > nigdzie nie dzwoniły.

    To wlasnie ten powinien akceptowac. Mi zaakceptowal Visa Electron z
    Lukasa (choc ostatni raz placilem ta karta w pazdzierniku) - nawet PINu
    nie chcial (potraktowal ja jako zwykla kredytowa). Jak juz kiedys tu
    pisalem: jakbym byl wredny, to bym wyslal reklamacje i powinni mi
    zwrocic pieniadze (w umowie o Visa Electron jest napisane, ze transakcja
    musi byc autoryzowana pinem badz podpisem, tutaj zadna z tych rzeczy nie
    miala miejsca).

    Maestro z Citibanku, jak i starego Maestro z PeKaO nie chcial lyknac.

    > Oraz takie zielone, chyba S-Bahnowskie, które stały tam z boku koło
    > automatycznych przechowalni i kibli.
    > Na Visa Electron obrażały się tak samo, ale Maestro Integrum brał
    > chętnie, pytał o PIN, łączył się gdzieś po czym wróciło że saldo za
    > małe co akurat było zgodne z prawdą bo miałem na karcie jakieś 2
    > złote.
    A to moze w Berlinie. U mnie (poludniowa Niedersachsen), jak juz
    pisalem, to nawet EC nie akceptuja.

    > Czy jest gdzieś jeszcze jakiś inny rodzaj automatu co łyka Visy?

    Jak pisalem, te czerwone powinny. Moze sie cos zmienilo. Wezme jutro
    Electrona z Lukasa z domu i pojde na dworzec. Sprobuje, czy dziala.

    Krzysiek