  • Data: 2006-06-02 16:01:55
    Temat: Re: Karta Kredytowa lub debetowa działająca w USA
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Popławski napisał(a):
    > Mam karty Maestro z KB i Visę Electron z mB, ale takie chyba nie będą
    > przydatne.

    W bankomatach mogą zadziałać. W przypadku płatności może być różnie.

    > mBank chciał mi dać kartę z okazji wzięcia u nich kredytu
    > mieszkaniowego, ale dadzą ją dopiero po uruchomieniu kredytu, a karta
    > będzie mi potrzebna za ok. 2 tygodnie, dzisiaj będę z nimi rozmawiał czy
    > załatwią mi ją wcześniej, ale pewnie nie.

    Przyciśnij ich. może się uda i dostaniesz ichniejszą "rybkę" Visa Classic.

    > Jaką kartę wybrać?

    Każdą wypukłą, najlepiej kredytówkę. A tak w ogóle to najlepiej jest
    mieć dwie karty z różnych systemów.

    Jeśli wyjeżdżasz do Stanów to możesz spróbować wyrobić sobie kartę
    American Express w banku Millenium.

    > W jakim banku założą mi kartę w kilka dni?
    > Znajomy mówił mi o karcie z Fortis banku, którą można wyjmować pieniądze.
    > w USA bez prowizji, jaki to jest rodzaj karty?

    To jest zwykła karta debetowa do rachunku. Fakt, że jest bez prowizji,
    ale Fortis obija sobie na kursach przeliczeniowych walut (dlatego jest
    to opłacalne tylko przy wypłacie małych kwot).

    Jeśli masz poniżej 30 lat to załóż sobie konto <30 w BZWBK. Do końca
    września wypłaty zagraniczne z bankomatów są bez prowizji, no i kursy
    lepsze niż w Fortisie.

    --
    Dawid