  • Data: 2005-11-14 20:48:33
    Temat: Re: Karta Kredytowa w PKO S.A - jak to jest ?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tequilla wrote:

    > 1. Jeśli wezme powiedzmy 1000 pln z owej karty i przed upływem okresu
    > bezodsetkowego (45 dni) spłace 10 % czyli 100 pln, zostanie mi 900 do
    > spałcenia w następonym okresie, no i czy odsetki liczone są od tych
    > 900 za każdy dzień kolejny az np. do spłącenia kolejne 10% (przed
    > upływem kolejnych 45 dni bezodsetkowych),i potem odsetki liczone są
    > od ktoty pomniejszonej itd? az spłacę całe zadłużenie - zakładając
    > że spłacam po 10% od kwoty zadłużenia za każdym razem (mam nadzieje
    > ze napisałem zrozumiale)

    Jeżeli nie spłacisz całości zadłużenia w GP to płacisz odsetki od dnia
    transakcji czyli w ogóle nie masz GP.

    > 2 . W przypadsku tej karty odsetki liczone sa na poziomie 22% w sali
    > roku, czy to się opłaca?

    Nie.

    > 3. Karta ta nie jest wypukła, więc płacenie w internecie będzie
    > comajmniej utrudnione?

    To jest MC Electronic? W takim razie płacenie przez sieć nie będzie
    "utrudnione" tylko niemożliwe :-)

    > 4. Promocyjna opłata za karte to 20 pln ale potem 40 pln czy ta kwota
    > jest do zaakceptowania

    Biorąc pod uwagę sytuację na rynku KK? Nie :-)

    > 5. Wszystkie operacje gotówkowe na tej karcie np. wypłata gotówki we
    > własnym bankomacie jest obarczona prowizją. Nie ma prowizji tylko od
    > operacji bezgotówkowych czy tak jest przewaznie ?

    Tak.

    > 6. Nie mogę w umowie o kartę wpisać że sam będę spłacał zadłużenie -
    > bank to reguluje że albo pobiera zam z konta 10% zadłużenia albo od
    > razu całą kwotę, jak jest w innych bankach ?

    Zapewne chodzi o automatyczną spłatę - to że masz wtedy 2 możliwości: spłata
    kwoty minimalnej albo całości nie odbiega od "normy". To nie wyklucza, że
    możesz sam zlecić spłatę dowolnej kwoty.

    > 7. Czy to wogóle ma sens - jesli obecnie posiadam spory odnawialny
    > debet, który "kosztuje" więcej bo 100 pln rocznie ale za do
    > oprocentowany jest w granicah 12% rocznie (mam zniżka bo normalnie
    > jest ponad 16%)?

    Szczerze? Niewielki :-)

    > 8. a i cóż o czym nie mówią jak zwykle otwarcie jeden dzień zwłoki w
    > spłacie kosztuje mnie 40 pln

    Większość (chyba poza kartą Nordei) kart kredytowych tak ma :-)

    > Ogólnie Pan w rozmowie ze mną kiedy ja wymieniałem mu peweni "wady
    > owej karty" raczej przytakiwał albo nie umiał odeprzeć zarzutów.

    Nie nauczył się jeszcze kłamać :-)

    > 9. Co to jest - Opłata za przekroczenie limitu kredytowego - w jaki
    > sposób go przekraczam jesli mam ustawiony limit - czy to wynika z tego
    > ze karta podcza płacenia nie wymaga za każdym raem łaczności zbankiem
    > on
    > - line - tak jak jest w debetowych?

    Limit możesz przekroczyć nie tylko swoimi wypłatami i zakupami - również
    prowizjami. Przykład: masz limit karty 1000 PLN, wypłacasz tę sumę w
    bankomacie. Za wypłatę gotówkową z KK bank bierze prowizję. Efekt?
    Przekroczyłeś limit (konto karty obciążyła kwota większa niż limit). Co do
    autoryzacji - jeżeli to karta płaska to będzie zawsze (ale nie "tak jak w
    debetowych" - są przecież debetowe wypukłe)

    > Co Wy na to Szanowi Grupowicze

    Nie brać tej karty :-) Jak na KK to marna oferta, a z tego co piszesz to
    chyba w ogóle nie jest Ci potrzebna KK.

    przyszłość/ Woody Allen