    From: osa <o...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta debetowa BZWBK - ten typ tak ma?
    Date: Tue, 08 Nov 2011 17:09:49 +0100

    W dniu 2011-11-08 17:03, Piotr Gałka pisze:
    > 1 próba - "liczba błędnych prób podania PINu przekroczona".
    > Ki czort ?

    Zapewne aby wymusić na terminalu połączenie z bankiem w celu wgrania
    PINu na chip

    > Aby tego uniknąć skoczyłem do bankomatu (nie BZWBK) i dokonałem wypłaty
    > - pełny sukces ! Taki drobiazg a jak może człowieka cieszyć ;-)

    Bankomat pewnie nie obsługiwał chipa więc od razu połączył się bankiem

    > Dziś miałem okazję (ogólnie nieczęsto mi się zdarza) wykonać tę wymaganą
    > transakcję bezgotówkową.
    > 1 próba - "błędny PIN." - no chyba od wczoraj nie zapomniałem - sprawdzę
    > jeszcze raz w bankomacie.
    i tak miało być jeszcze 2x, za trzecim nieudanym połączyłby z bankiem i
    wgrało go na chip. Skoro od razu miałeś błędny PIN to transakcja była z
    chipa ;)

    > Czy muszę znaleźć jakiś sklepik bez kolejki aby te 4 próby podawania
    > pinu przećwiczyć uprzedziwszy wcześniej obsługę, że to nie jest
    > kradziona karta tylko ten typ tak ma ?

    Tak :) dokładnie tak zrobiłem z kartą BZWBK.

    > Te 4 próby wydają mi się sprzeczne z tym, że po 3 nieudanych próbach
    > karta się blokuje.

    Się nie zablokuje tylko połączy z bankiem, aby ustalić jaki jest ten
    właściwy PIN :)

    > A może wystarczy 4 razy przy różnych okazjach po jednym razie (zostały
    > mi 3 - może trzeba jeszcze jedną, potem bankomat (aby się nie
    > zablokowało) i znów dwie) ?

    Pewnie zadziała, bo jak licznik dostępnych prób się wyzeruje to połączy
    z bankiem.

    > A może od wczoraj do dzisiaj to za krótko, ale w bankomacie już wczoraj
    > zadziałało ?
    > A może powinienem poszukać bankomatu BZWBK i tam wypłacić to się
    > zsynchronizuje ?

    O ile bankomat będzie działał na chipie a nie na pasku.