eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKarta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.Re: Karta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.
    Date: Sun, 04 May 2008 15:58:27 +0200

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > Może z raz czy dwa. A wierzaj mi waść, że tych transakcji naprawdę
    > miałem nie pięć i nie piętnaście. I ma się ono (żelazko) właśnie tak
    > do tego zagadnienia, że w rażącej większości przypadków będą to
    > transakcje bez autoryzacji telefonicznej.

    Podejrzane, to bylo wzglednie niedawno? Nie place karta w taksowkach,
    pomijajac je zelazka sa zwykle autoryzowane, jesli tylko oczywiscie
    jest to sensowne.

    Z tym, ze plaska karta w zelazku dziala niespecjalnie.

    > Oczywiście jesli będziemy czepiali się słówek

    Moja definicja czepiania sie slowek jest zupelnie odmienna.

    > Niezłe snucie rozważań teoretycznych. W praktyce jednak nie do
    > zrealizowania. Od kiedy zaczyna się "pod koniec limitu"?

    Wtedy gdy ew. prowizja ma spowodowac jego przekroczenie. Niektore
    banki tak robia.

    > Jak duży ma
    > być "dodatkowy margines walutowy"?

    Banki maja w tym niezla praktyke nie od dzis, mysle ze nie musisz sie
    o nie martwic :-)

    > Automatycznych chargebaków pozwolę
    > sobie w ogóle nie skomentować.

    A to blad, gdyz bank moze je przeprowadzac, jesli tylko by oczywiscie
    chcial.

    > Daj mi dowolną kartę płaską, z dowolnym
    > limitem i startowym saldem zadłużenia, która dopuszcza transakcje bez
    > fizycznej obecności karty lub przynajmniej nie ma takiego service code
    > jak to opisał w poście MK, a ja przekroczę nią przypisany do niej
    > limit.

    Plaska karta = service code wymagajacy kazdorazowej autoryzacji, pod
    rygorem mozliwosci "otrzymania" automatycznego chargebacku. Zdalne
    transakcje maja sie do tego dokladnie nijak, a poniewaz one raczej nie
    potrafia czytac service code, musza w praktyce zawsze wszystko
    autoryzowac.
    --
    Krzysztof Halasa