  • Data: 2016-08-11 17:07:25
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 03:34:33 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski

    > E tam, było 6% i nadal jest 6%, tylko że w ramach jednej operacji (i to takiej,
    której bank nie wykonuje, bo to wciąż podobno "za przewalutowanie" - a jedyne
    "przewalutowanie" w banku to takie, że musi sobie w bazie zapisać kwoty transakcji w
    dwóch walutach ;) więc może bardzo kole w oczy.
    > W mBanku była prowizja 2% od transakcji w euro i 3% w innych walutach plus 3% na
    kursie wymieny euro na złotówki - a teraz jest 5,9% dla wszystkich transakcji, czyli
    dla euro jest drożej niż było.

    Ale wiesz - kiedys te ok 3% za wymiane bylo czyms "normalnym".
    Usluga, nalezy sie, choc oczywiscie na glownej walucie 1% brzmi
    lepiej, a 3% gorzej. Prowizji za wymiane bym tak czy inaczej nie
    uniknal, wiec zostaje te 2% od transakcji, plus jakas czesc z tych 3%,
    tytulem nadmiernego spreadu.

    Zreszta nigdy mi sie nie udalo doliczyc ile mnie to naprawde kosztuje,
    bo place w sobote, rozliczaja we wtorek, kurs NBP zmienny, a kurs
    kantorowy wypadaloby przyjac sprzed wyjazdu. Albo z powrotu, bo troche
    euro i koron czeskich w zapasie mam, i uzupelniam.
    Teraz mozliwosci znacznie wiecej :-)

    Ale teraz, skoro VISA sama zamienia na zlotowki ... to jakim prawem te
    3% za wymiane ?
    No chyba, ze to sie tylko nazywa "rozliczane w PLN", a tak naprawde to
    bank musi Visie czy zagranicznemu bankowi euro przelac. Albo Visa
    dolicza bankowi 2% za przewalutowanie :-)

    > Zwykle prowizji nie widać jako osobnej operacji - trzeba sobie wyliczyć kurs i
    porównać ze średnim.

    No ale widzisz - zakupy 15 lipca (piatek). EUR. Kurs VISA 4,417995.
    W odwrotna strone byloby 0,228086 lub jak kto woli 4,384311, wiec
    sama Visa 0.77% spreadu ma, co jest IMO bardzo przystepnie.
    No ale umozliwia tez, ze banki zadnej dodatkowej prowizji jej placic
    nie musza.

    Inteligo przeliczylo po kursie 4.5423 ... jakies 2.8% wiecej niz Visa.
    Bzwbk dal kurs 4.5623 ... i dodatkowo 2.8% za przewalutowanie, w
    osobnej pozycji, zgodnie z cennikiem.

    > 2% - trzeba by sprawdzić w TOiP, a nie chce mi się

    Moze i masz racje - 2% jest dla walut, dla ktorych bank nie prowadzi
    tabeli.
    http://inteligo.pl/przydatne-informacje/oplaty-prowi
    zje-i-oprocentowanie/

    odnosnik nr 9, ktorego nie potrafie umiejscowic w tekscie.

    Co w sumie i tak jest niezle, bo tabela EUR ma spread 5% :-)

    J.