  • Data: 2004-11-13 13:38:36
    Temat: Re: Karty kredytowe - na czym zarabiaja banki?
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ciekawy" <c...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:cn4vkd$crn$1@achot.icm.edu.pl...

    > No wlasnie slyszalem rozne opinie na ten temat. Sklep placi prowizje
    > firmie, u ktorej wydzierzawil terminal (eCard, eService, PolCard, niektore
    > banki: BZ WBK, PEKAO SA):
    > http://profit.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artyk
    ul=2271.

    > Dlatego jestem ciekaw, czy bank ma jakas prowizje od kazdej transakcji.
    > Wyglada na to, ze tak skoro BPH kusi darmowymi kartami (nie tylko wydanie
    > pierwszej, ale rowniez wznowienie), a wszystko warunkuje odpowiednia
    > liczba/wartoscia transakcji.
    >

    > Moze jakis grupowy autrytet sie wypowie - najlepiej karciany (Wielki Szu).
    > :)))

    autorytetem sie nie czuje, ale prowizję od każdej transakcji dzielą między
    siebie bank z akłajerem, przy czym bank bierze więcej. Prowizja jest
    ustalana z danym punktem, w zależności od rodzaju sklepu, obrotów, ilości
    posów itp. Akłajer może jeszcze pobierac "czynsz" za POSa, ale to też jest
    indywidualnie negocjowane. Jakiś czas temu sklepy protestowały, że płacą za
    dużą prowizję ( dochodzi do ok.5% kwoty transakcji ), ale to wszystko
    ucichło. Sam jestem ciekaw, czemu