  • Data: 2007-07-29 19:39:55
    Temat: Re: Karty kredyttowe w Anglii - problemy ?
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > moja żona pojechała do Anglii ze srebrną kartą VISA Citibanku. Myśleliśmy,
    > że będzie miała spoko obsługę i możliwości.
    > Okazalo się jednak, że w kilku sklepach pod rząd mimo prób z
    > "przeciąganiem" karty - nie mogła zapłacić za zakupy.
    > Pani sprzedawczyni wogóle stwierdziła i powiedziała, że wogóle będą
    > problemy z płaceniem kartą magnetyczną, że u nich są głównie w użyciu
    > karty z chipem ?!?!?!
    > Czy to prawda czy lokalna ściema ?

    Prawda.
    Od 14 lutego 2006 obowiazuje chip and Pin, oznacza to, ze w sklepach,
    resteuracjach czy pubach itp... trzeba podawac pin i miec karte z chipem, w
    niektorych placowkach jednak nadal spotkalem sie ze zwyklymi czytnikami
    magnetycznymi, wiec mimo wszystko sa jakies "wyjatki".
    Moja rada, jesli przyjechala tu pracowac, niech zalozy konto w banku (bardzo
    proste i szybkie) oraz po miesiacu zlozy wniosek o wydanie karty kredytowej.
    Przy zakladaniu konta polecam zworcic uwage na to, ze konta w UK sa DARMOWE!
    Te platinum czy zlote i brylantowe sa platne, gdyz placimy za dodatkowe
    uslugi komercyjne jak ubezpieczenia podrozy zagranicznych czy znizki (nota
    bene smieszne) na ubezpieczenia samochodowe.